Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vraagske ivm wijnvatwagens

Gestart door Bundesbahnfreak, 21 september 2016, 20:23:20 PM

Bundesbahnfreak

Weet iemand of de wijnvatwagens ook in tijdperk 4 gereden hebben? Je ken ze wel die open wagens met 2 houten wijn vaten erop. Tillig heeft zo'n model in programma,:eentje van de obb in tp 4.

Snobby Crash

Citaat van: Bundesbahnfreak op 21 september 2016, 20:23:20 PM
Weet iemand of de wijnvatwagens ook in tijdperk 4 gereden hebben? Je ken ze wel die open wagens met 2 houten wijn vaten erop. Tillig heeft zo'n model in programma,:eentje van de obb in tp 4.

Ja dus, als Tillig er eentje heeft van Tp4 zullen ze wel in tp4 gereden hebben vrees ik...

;-)

Peter

De meeste wijnvatwagens (weinfasswagen in Dtsl) werde eind jaren 50 uit dienst genomen?
Enige uitzondering was Zwitserland die zelfs nog 65 wagens een UIC nummer gegeven hebben, waarvan 40 wagens open wagens waren en 25 wagens met houten tonnen type. In 1971 werden die ook allen uit dienst genomen.
Mogelijks staat er hier of daar nog een museumswagen afgesteld doch niet meer ingezet
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

da's niet zeker, veel fabrikanten maken wagons die in werkelijkheid niet bestonden, waarom ook hier niet, ik heb hier en daar al wagons gezien zowel voor wijn als bij fabrikanten die aperitieven maken al dan niet op basis van wijn en die begonnen in het tijdperk 3 naar 4 over te schakelen naar ketelwagens

https://www.google.be/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=709&q=byrh+wagon&oq=byrh+wagon&gs_l=img.12...8594.27117.0.29628.23.6.11.6.6.0.88.467.6.6.0....0...1ac.1.64.img..0.18.499...0j0i19k1j0i30i19k1j0i30k1j0i5i30k1j0i10i24k1j0i24k1.evJg87NhNrM#imgrc=EeyZTgVCh8QLJM%3A

als je doorscrolt zie je zelfs wagons in http://www.laken-ingezoomd.be/searchaction.php?type=foto&search=criteria&area=5&view=1&nr=35&page=4



Kautenbach

Ik heb begrepen dat er nog vrij lang, zeker jaren 60, druivensap, geconcentreerd,  in de houten wagens van Frankrijk naar Nederland hebben gereden  ;)

Bundesbahnfreak

Citaat van: Snobby Crash op 22 september 2016, 07:29:02 AM
Citaat van: Bundesbahnfreak op 21 september 2016, 20:23:20 PM
Weet iemand of de wijnvatwagens ook in tijdperk 4 gereden hebben? Je ken ze wel die open wagens met 2 houten wijn vaten erop. Tillig heeft zo'n model in programma,:eentje van de obb in tp 4.

Ja dus, als Tillig er eentje heeft van Tp4 zullen ze wel in tp4 gereden hebben vrees ik...

;-)

Daarom mijn vraag, veel fabrikanten hebben fantasiemodellen uitgebracht en twijfel ik over de juistheid an het model.

Mvg

Rudy

Peter

De, overigens prachtige, Tillig wagen (een nieuwigheid 2016 trouwens) is een tijdperk II wagen.
Duidelijk te zien aan de naam Mainz op het zwarte bord. Tijdens tijdperk II hadden de goederenwagens in Duitsland, allen een stadsnaam en nummer als type.
Met vriendelijke groeten
Peter