Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Bordjes ?

Gestart door Peter, 14 juli 2006, 11:43:21 AM

Peter

In verschillende stations zie je tussen het perron en de rails kleine witte bordjes staan met het blauwe cijfer 2 of 4 of 6. Deze zijn bedoeld (volgens de uitleg die ik kreeg van een machinist) om aan te duiden waar te stoppen met treinstellen van 2, 4 of 6 eenheden.
Ik wil niet moeilijk doen, maar wat doen ze al er een break (AM-80)
3-delig daar moet stoppen, schatten of rekenmaschine bovenhalen of wat?:D:D:D
Een foto van zo'n bewust bordje is hierbij gevoegd.

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/P7120161-2.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Schatten, vermoed ik.
Uit ervaring hebben nogal wat machinisten het lastig om hier rekening mee te houden - of ze weten niet hoeveel "bakken" ze bijhebben. De keren dat een trein veel te ver stopte en ik als reiziger een sprintje mocht trekken ... [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Ja inderdaad dan schat je waar je moet stoppen of je rond het aantal stellen naar boven af, zodat je weer op een even getal uitkomt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

trainfreak

Je hebt ook nog bordjes met 8, 10 en 12(?)
Spoorse groeten
Dimitri

Peter

Er zijn er dan toch die problemen met schatten (van afstanden[:D]) hebben. Wij hebben hier -Hoboken-Polder- hele lange perrons maar dikwijls korte (tweetje) of tijdens de spitsuren meestal een viertje (800) en ja, je raad het al..........gewoonlijk sta je aan het verkeerde eind van het perron. Dus ga je halverwege staan om je loopafstand wat in te korten.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Inderdaad.
Of een TBer die bank is tevroeg stil te staan en die hem aan het eind van het perron neerzet. (2bakken en er kunnen er 16 naast het perron staan.)[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

psssst machinisten bestaan niet meer, ze weten dat zelf
bij de nieuwsdienst nog niet eens  [:D][:D]
het zijn nu treinbestuurdes[:)][:)]

janjozef

Gebeurt inderdaad geregeld, als ze gewoon een plaats hebben waar ze de eerste neerzetten en ze stoppen daar altijd is het probleem eigenlijk opgelost.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

Ik kijk nooit naar die borden en en heb nog nooit klachten gehad.
Maar ja goederenwagons klagen ook niet.[;)]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

nmbs

als je met een break rijdt stop je tussen 2 en 4.  Niets verplicht ons om daar te stoppen, die plaatjes geven enkel aan dat als de trein daar stopt de reizigers normaal gezien het gemakkelijkst naar de uitgang kunnen OF dicht bij de ingang kunnen opstappen.  LET OP:  bv Stop je met twee breaks (zes rijtuigen) aan plaatje twee dan kan het zijn dat -er enkele rijtuigen achteraan buiten het perron staan
        -alle rijtuigen aan perron staan, maar de overweg (die voor
          het perron lag) gesloten blijft