BRAWA 2017 H0 : V36 (ook NMBS)

Gestart door eve, 07 september 2016, 11:17:10 AM

eve


loebaske


Prachtig goed nieuws, kunnen weer sparen...

Peter

Weer een V36 (al begrijp ik degene die Belgisch willen)
Ikzelf heb al jaren het super Lenz modelletje: Digitaal, dig koppeling perfekte rij-eigenschappen en rijdt geruisloos (dus zonder dure geluid ;D)
De hoeveelste V36 is de (dure) Brawa? de vierde ?? Lima, Roco, Lenz en Mä/Tr
Het enige...de Brawa is een iets ander type
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Heeft Märklin een V36 in Belgische variant in zijn gamma of ooit uitgebracht ? Ik dacht van niet. Märklin heeft bij mij weten enkel een Duitse variant of heb ik iets over het hoofd gezien ?
Mvg

755philippe   :o :-\

Peter

CiteerHeeft Märklin een V36 in Belgische variant in zijn gamma

Ik had het over het model, niet over de verschillende kleurversies
Met vriendelijke groeten
Peter

ACFI

Citaat van: 755philippe op 07 september 2016, 12:24:53 PM
Heeft Märklin een V36 in Belgische variant in zijn gamma of ooit uitgebracht ? Ik dacht van niet. Märklin heeft bij mij weten enkel een Duitse variant of heb ik iets over het hoofd gezien ?
Mvg

755philippe   :o :-\
Marklin heeft zelfs twee Belgische exemplaren uitgebracht naar het voorbeeld van de locomotieven die door de CCB gebruikt werden. In een set met een aantal bakwagens.

De NMBS versie of the ABL versie is er niet.

ACFI.

Thommy

Citaat van: Peter op 07 september 2016, 11:58:42 AM
Weer een V36 (al begrijp ik degene die Belgisch willen)
Ikzelf heb al jaren het super Lenz modelletje: Digitaal, dig koppeling perfekte rij-eigenschappen en rijdt geruisloos (dus zonder dure geluid ;D)
De hoeveelste V36 is de (dure) Brawa? de vierde ?? Lima, Roco, Lenz en Mä/Tr
Het enige...de Brawa is een iets ander type

Dan heb je nog PB ook...

Nu, ik begrijp dat mensen een Belgisch model willen. Sommige zijn modelbouwers en andere verzamelaars (dit overlapt hé voor ik op tenen trap)
Greetz

Thommy

eve

...de Lenz V36 heeft te kleine wielen. Duidelijk. Ik hoop dat de BRAWA correcter is.

Erik

Peter

Citeerde Lenz V36 heeft te kleine wielen

Ja dat is een foutje (dat niet echt opvalt)
Als je het Brawa model koopt, koop dan NIET de standaard uitvoering (zoals bij de V90 en de V100) want die hebben GEEN stekker voor een decoder en GEEN stroombuffers (belangrijk voor een rangeerlok)
Je moet dus al een duurdere versie kopen wil je dat hebben.
De positieve kant van Brawa is dan weer dat het uitstekende modellen zijn en dat ze een heel goede service leveren bij eventuele problemen
Met vriendelijke groeten
Peter

Frans Bosmans

Citaat van: Peter op 08 september 2016, 17:47:05 PM
Citeer


Als je het Brawa model koopt, koop dan NIET de standaard uitvoering (zoals bij de V90 en de V100) want die hebben GEEN stekker voor een decoder en GEEN stroombuffers (belangrijk voor een rangeerlok)
Je moet dus al een duurdere versie kopen wil je dat hebben.
De positieve kant van Brawa is dan weer dat het uitstekende modellen zijn en dat ze een heel goede service leveren bij eventuele problemen

Hoe kan je dat nu al weten? Het model is nog niet eens uit.
En er staat toch duidelijk PLUX 22 en Gleichstrom Analog BASIC+, für Sound vorbereitet

Peter

Dat was bij de V90 en V100 ook eerst zo gezegd, tot ze uitgeleverd werden en dan was er een basic en een basic +, en dan de volle digitale versie met alle goodies. Of kijk anders eens in het laatste Miba nummer waar de verschillen (V100 en V90) nog eens duidelijk uitgelegd worden
Wachten we dus maar af
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Het gaat hier over de aangekondigde BRAWA V36, niet over de V90 of de V100.
En het model zou komen met een Plux22 interface.

En we hebben niet allemaal een abo op de MIBA...om iets na te zien wat niet over de V36 van BRAWA gaat.

Erik