Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Digitaliseren Piko baureihe 440 treinstel

Gestart door Peter, 09 augustus 2016, 17:00:20 PM

Peter

Vanmiddag eindelijk mijn nieuw Piko 5-delig  treinstel baureihe 440 van de DB ontvangen.
Eerste klas model, doch digitaliseren.......
Onderaan het model zit voor zowel de decoder als voor de (eventuele) luidspreker in de bodem een ruimte afgedekt door twee plaatjes waar die in moeten. Waare het niet.... dat zowel mijn ESU als mijn  Uhlenbrock decoders er niet in passen. Ze zijn te dik en te groot.
Blijkbaar alleen voorzien voor de Piko dekoder PIKO 56121 met korte draadjes.
Heeft iemand zo'n decoder toevallig liggen en wil die eventueel ruilen of verkopen.?
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

zo te zien ben jij toch wel de pechvogel van het forum hee ..   altijd heb jij iets aan de hand .

Hopelijk brengt de toekomst meer geluk.  Ik kan je helaas niet helpen met dit probleem maar hoop dat je iemand vindt die dat wel kan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

#2
Blij dat je weer terug bent Dani.
Die Piko decoder is eigenlijk een Uhlenbrock decoder, maar met korte draadjes en iets minder mogelijkheden (dacht ik)
Pech is dat eigenlijk niet alleen spijtig dat er dikwijls (door verschillende merken) steeds andere of iets andere decoders gebruikt worden.
Waarom kunnen ze dat nu een niet standartiseren, en allen decoders gebruiken zonder draadjes, bv. de Plux 22
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#3
Citaat van: Peter op 09 augustus 2016, 17:39:50 PM

Waarom kunnen ze dat nu een niet standariseren, en allen decoders gebruiken zonder draadjes, bv. de Plux 22
omdat ze allemaal centjes willen verdienen aan die decoders   :(

BC911

Hé Peter, ik heb er zo momenteel eentje in m'n Piko Traxx zitten (omdat de andere uitverkocht waren). Ik wil deze gerust omruilen. Ik ben (nog) niet te veeleisend, voor mij moet een trein gewoon kunnen rijden en lichtjes aan of uit kunnen doen  ;).

Ik hoor het wel als je een keer wil passen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Die draadjes van een 8-polige esu decoder zijn toch niet zo dik?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

De draadjes zijn niet te  dik maar veel te lang, en er is geen ruimte om die opgerolde/gevouwen draadjes weg te krijgen.
Het verschil tussen de Piko en de Uhlenbrock decoder is het feit dat bij de Piko decoder de draadjes veel korter zijn.
Blijkbaar laten ze die zo door Uhlenbrock produceren.
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Durf je het niet aan om de draadjes in te korten?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw