Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

5001

Gestart door Peter, 10 juli 2006, 15:03:52 PM

Anarchy

#60
Zou de 5001 ooit met (groene) M2 rijtuigen gereden hebben?

Tom

#61
Het zou kunnen, t'is allesins van die periode.
Tom

Bert

#62
citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Havoc

Ik vind dat suikerbollen-blauw van de jaren '50 eigenlijk niet mooi.



[:D][:D][:D]
De originele kleur was elektrisch blauw (cf. originele kleuren van reeks 15 en 16).



Modelspoorse groeten,
Eric.


Elektrisch blauw is toch wel donkerder ze.[;)]

rixke rail

#63
Dit onderwerp lag al een tijdje stil, maar mocht het nog iemand interesseren : in de nieuwe "Op de Baan" (#76) staat een lang artikel over de superloc, met nooit geziene foto's ! (pg 10 tot 28).
't Is eigenlijk reclame voor een ander blad,([:I]) maar T.S.P. verdienen toch de reclame, of niet ?([^])
Edit : bv. 2 foto's in dubbeltractie met een 55'er !([:p][:p])
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

#64
Dat is eigenlijk geen reklame voor een ander blad, want TSP is een totaal ander tijdschrift, en met de opbrengst houden ze hun patrimonium levende.

Bundesbahnfreak

#65
CiteerGeplaatst door trainfreak

CiteerGeplaatst door rixke rail

Het schijnt trouwens dat de 5101 te koop staat bij de N.M.B.S. en dat T.S.P. hem misschien zou willen overkopen om opnieuw de ?chte (uitgenomen de motor natuurlijk) te maken ! [8D] Geruchten [:I] of waarheid [:p] ?

Een klein detail dat typisch voor de 5101 (en de 5001) is de bufferbalk, de kabel voor dubbele trekkracht staat anders gemonteerd als bij de serie 51ers.  Wij hebben hier een paar jaar de 5101 in onderhoud gehad en dat was een klein detail dat me opviel

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

#66
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

CiteerGeplaatst door trainfreak

CiteerGeplaatst door rixke rail

Het schijnt trouwens dat de 5101 te koop staat bij de N.M.B.S. en dat T.S.P. hem misschien zou willen overkopen om opnieuw de ?chte (uitgenomen de motor natuurlijk) te maken ! [8D] Geruchten [:I] of waarheid [:p] ?

Een klein detail dat typisch voor de 5101 (en de 5001) is de bufferbalk, de kabel voor dubbele trekkracht staat anders gemonteerd als bij de serie 51ers.  Wij hebben hier een paar jaar de 5101 in onderhoud gehad en dat was een klein detail dat me opviel


_____________________________________________________________________________


[}:)] [:(] [:(!] [xx(] [V]
Geruchten,  N E R G E N S gebaseerd, en volledig uit de lucht genomen.

Wanneer gaat men eens stoppen met gebakken lucht en valse gegevens rond bazuinen!

Mvg
Herman

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

rixke rail

#67
Man, man, man, zo roepen !
Wat is nu eigenlijk fout ?
De verkoop van de .5101 ?
Zijn mogelijke aankoop door T.S.P. ?
Of de bufferbalk/kabels ?
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Dieter

#68
Dat al dan niet gerucht zijnde nieuws deed al de ronde toen de 5117 z'n blauwe jasje kreeg.
Btw nu we hier toch weer over bezig zijn. Het blauwe jasje van de 5145 was 27ers blauw.


En Herman (FREMO), het antwoord op jouw vraag is volgens mij net hetzelfde als jouw antwoord op onze vraag.  (een nadenkertje, maar je komt er wel op uit!)

Mvg Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Rochevalien

#69
Om nog effe terug te komen op de kleurstelling van de (valse)TSP 5001: kan er mij iemand uitleggen hoe het komt dat ze bij het TSP die lok in "babyblauw" geschilderd hebben terwijl zij z?lf over verschillende foto's ,door verschillende fotografen ,op verschillende plaatsen en tijdstippen beschikken die allemaal aantonen dat de originele schildering v??l donkerder van tint was?


Gerrit

Dieter

#70
Naar wat ik hoorde, gerucht of niet, zou TSP deze kleur laten maken en/of gekregen hebben van CW Salzines.
Ik vermoed zelfs dat dit in een van de vorige nummers van ODB heeft gestaan.

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

theedooz

#71
In de huidige Op de Baan van het TSP staat een uitgebreid artikel over de (ombouw van de) 5001. Met enkele interessante foto's. Ook wordt in het verhaal verteld dat de dieselmotor verkocht is aan een ziekenhuis, waar deze instaat voor de stroomleverantie in geval van nood. Als deze nog bestaat, zou het dus kunnen dat met deze motor en de .5101 de 5001 doet herleven.
Lijkt mij interessanter dan 4 51'ers bewaren, maar ja, het zal ook een hoop tijd, geld en moeite kosten.
 

Kedeng Kedeng

#72
citaat:
Geplaatst door theedooz

In de huidige Op de Baan van het TSP staat een uitgebreid artikel over de (ombouw van de) 5001. Met enkele interessante foto's. Ook wordt in het verhaal verteld dat de dieselmotor verkocht is aan een ziekenhuis, waar deze instaat voor de stroomleverantie in geval van nood.

Ik had gehoord dat de motor van de 5001 ontploft was [:I].

Tom

#73
De tractiemotoren mischien wel maar de hoofdmotor in een ziekenhuis ontplofffen zie ik nog niet direct gebeuren. [:D]
Tom

Kedeng Kedeng

#74
citaat:
Geplaatst door Tom

De tractiemotoren mischien wel maar de hoofdmotor in een ziekenhuis ontplofffen zie ik nog niet direct gebeuren. [:D]

Ja ik bedoelde ook de motor in de loc,
Ik heb dit gehoord van een machinist & niet van een dokter [;)].