Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Ramskapelle 160725

Gestart door eve, 25 juli 2016, 16:07:46 PM

eve

De "lok van Matthias"...


Blijkbaar geen belangstelling van Belgen voor deze lok in model...


Voor de rest : erg stil hier vandaag.
Erik

loebaske


Mattias

Was je rond 21h op Ramskapelle die dag, dan had je spik en span 186 309 zien staan kant kust op datzelfde spoor!
Deze 186 178 is terug naar afzender (ECR) wegens een defect. Bovenstaande loc vervangt deze..
En uiteraard heb ik hem daar naartoe gebracht..  8)

Foto van eerder die dag, in Maria Aalter als bewijs dat deze locs op onze modelbaan ook "doosnieuw" kunnen rondrijden: Klik + 2e foto  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

SuSke

Nu echt "doos-nieuw" is het ook niet echt  ;) kijk maar even naar de afdruipsporen ter hoogte van de panto's, toch wel lekker vuil daar in dat hoekje  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Mattias

Maar als je het vergelijkt met bovenstaande foto.. Dan lijkt hij wel heel nieuw..  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Herwig

#5
aan Eve,
Fotografische/toeristische vraag:
die bomenrij op de achtergrond:   staan die langsheen het Leopoldskanaal ?  Of zit 'k er enkele kms naast ?
( kanaal-jaagpad hoort tot m'n favoriete fietstrajecten...)

Mattias

Voor zover ik de regio wat ken, zou dit inderdaad de Leopoldsvaart en het schipdonkkanaal moeten wezen..  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Herwig

(Eve's foto's van) beide locs dus in de buurt van het (groene) G&V-dieseltankstation  ( zichtbaar vanaf het fietspad aan de oostzijde van het kanaal )

eve

Citaat van: Herwig op 01 augustus 2016, 13:55:01 PM
(Eve's foto's van) beide locs dus in de buurt van het (groene) G&V-dieseltankstation  ( zichtbaar vanaf het fietspad aan de oostzijde van het kanaal )

Helemaal juist.
De locs staan goed binnen "lensbereik" zonder dat de fotograaf over de sporen moet kruipen.
Ze laten me daar doen en ik wil dat zo houden...

De Class 66-ers gaan daar trouwens ook tanken : 6400 Liter voor een bakske mazout...

Mvg, Erik

Herwig