Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

bestuurder-rangeerder NMBS

Gestart door railbusje, 09 juli 2006, 13:36:04 PM

railbusje

Ik zag in de zondagskrant een advertentie van de NMBS staan voor bestuurders rangeerloc's.
Heeft iemand daar al achter geinformeerd, wat is de beginwedde?
Op de NMBS site staan enkel de vereisten maar niets over de wedde.

Anarchy

Als je dat wil weten zal je je kandidatuur moeten stellen waarop zij jou zullen uitnodigen voor een infosessie. Daar wordt dat allemaal besproken [;)]

factageklerk

hallo ik heb in 2002 toen ik afgestudeert was ook infomatie aangevraagd toen er ook permanent bestuurders rangeringen aangeworven werden ik heb daar toen niet voor gesolliciteerd omdat ik mezelf nog te jong vond voor dat te doen maar om u een idee te geven wat je daar toen zou verdienen dat was een bruto aanvangswedde 1506.64 euro[:)]let wel dit was 4 jaar geleden nu weet ik dat niet
ik hoop je hiermee van dienst te zijn
vriendelijke groeten


citaat:
Geplaatst door railbusje

Ik zag in de zondagskrant een advertentie van de NMBS staan voor bestuurders rangeerloc's.
Heeft iemand daar al achter geinformeerd, wat is de beginwedde?
Op de NMBS site staan enkel de vereisten maar niets over de wedde.

 

Tom

Op een site heb ik gevonden dat de aanvangs wedde ? 1536.81 is.

kijk zeker hier eens: http://members.lycos.nl/pardumo/
Tom

Anarchy

Bedoel je dan bruto? Ik ben in de run om treinbestuurder te worden (volgende stap is jury-gesprek) en ik kan je vertellen een rangeerder heeft op dit ogenblik netto ongeveer 1150? (zonder premies)

railbusje

Hallo Anarchy,
Hoeveel komt daar ongeveer bij van premies, heb je daar een idee van?
Zijn die technische vragen op het examen moeilijk?
Ik heb een diploma van idustri?el electricien maar heb al lang niets meer gedaan in de sterkstroom, ik ben al tien jaar vrachtwagenchauffeur.
Misschien moet ik eens naar dat infonummer bellen want want ik zou wel willen weten wat dat betaald voor ik een dag verlof neem voor die infodag.
Ik ga ook eens bij DLC horen, iemand daar soms ervaring mee?

Anarchy

Aan premies heb ik geen idee. Die examenvragen zelf valleen heel goed mee. Ik heb tijdens het secundair ASO gedaan, dus niks van technisse kennis [:D]

rgp

Dag,

een medeclublid heeft BSO gedaan en moet terug voor de proeven.  Het heeft niet echt veel met techniek te maken, maar met inzicht ... op het moment zelf.

Roland

firedog

og je nu tso of aso gevolgd heeft in scool maak ni veel uit er zijn zelf treinbestuurders die tijdens hun schooljaren niks van elektriciteit enzo hebben gezien en die rijden nu ook. wat da premie betreft hangt af van het annatal nacht, weekenden dat je gedaan heb.

Johnnytrein

Moeten we nu echt de moeite doen om deze laatste post te lezen[:I]. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

nmbs

Reken op een 200 a 300 euro premies per maand (17 a 18 dagen per maand gewerkt)

Havoc

citaat:
Ik heb een diploma van idustri?el electricien maar heb al lang niets meer gedaan in de sterkstroom,


Wordt er van machinisten verwacht dat ze zelf hun herstellingen doen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

railbusje

Ik denk het niet maar je moet wel een diploma van een technisch beroep zoals electriciteit of mechanica hebben.

Tom

Een bestuurder vertelde mij ooit dat je wel iets van die techniek moet kennen, want waneer je in panne staat moet je niet gaan denken om eventjes te wachten op de mensen van de technische ploeg die de klus zullen klaren.
Tom

janjozef

Is dat geen onderdeel van het examen weten welk de problemen zijn en bepaalde pannes kunnen verhelpen ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem