Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

#135
Op aanvraag. Ik zal morgen eens proberen om en paar deftige foto's te nemen en deze te plaatsen. Ik en foto's nemen?


Erik.

Gerolf

Leuke compositie - het ziet er heel "natuurlijk" uit  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Knap werk, Erik.
Ik vind het prachtig hoe jij er in slaagt om uit "niets" zo'n prachtige dingen te maken!
Chapeau!


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

#138
Zoals beloofd nog wat sfeerbeelden. Segment 1 is bijna voltooid het begint er op te lijken zoals ik het geplant had.
DSC01324 by erik de boeck, on Flickr

DSC01369 by erik de boeck, on Flickr

DSC01364 by erik de boeck, on Flickr

DSC01344 by erik de boeck, on Flickr

DSC01335 by erik de boeck, on Flickr

Witloofsifon met brandend vuur

DSC01368 by erik de boeck, on Flickr


Nieuw projectje een beervat voor boer Jan.

DSC01295 by erik de boeck, on Flickr

DSC01297 by erik de boeck, on Flickr

DSC01378 by erik de boeck, on Flickr
Erik.

PeterC

Erik, WOW !
Je creëert een heel realistische sfeer.  Fantastich!
Groetjes, Peter


evan

Filigraan detailwerkje!  Knap resultaat Erik
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

Erik, grondwitloof is niet meer zo gemakkelijk te vinden, hydrocultuur bweuk!  Als ik er dan toch bij onze lokale 'boer' vind, is dat voor ons kermiseten (gestoofd witloof met ballekes gehakt en heel droge purépatatten, mmm, feest aan tafel).  Het water komt me in de mond bij jou tafereel  ;)
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterC op 04 maart 2017, 22:44:59 PM
(gestoofd witloof met ballekes gehakt en heel droge purépatatten, mmm, feest aan tafel).
als den Peter eens iets klaar moet maken dan durft deze lekkernij ook al eens op het menu staan! ;)

Trouwens Erik bij dat stoken is daar ook rook te zien ?

marctje

Ik hoop dat dit veldje niet in Antwerpen staat, ik denk dat je problemen zou krijgen met die stoven in de LEZ.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

erik de noorman

Trouwens Erik bij dat stoken is daar ook rook te zien ?

Peter het zou kunnen ik ben het nog steeds aan het overwegen om uit de kachel en uit de schoorsteen van het huis rook te laten komen.
Ik moet dan wel en nieuwe kachel bouwen met een holle pijp waar de rook door kan ontsnappen. De gebouwde kachels zijn voorzien van een volle pijp. Dus wie weet dat op de een of andere modelbeurs er effectief rook uit de schouw komt.

Erik.


mahtoska1

Zeer mooie details en sfeer vol. Prachtig gemaakt.

vyncky

Erik,

Prachtig wat je laat zien! En wat een detail....

Die haagjes rond de boerderij, hoe heb je die gemaakt?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

erik de noorman

Yannick,

De haag is gemaakt van een strook karton waarop schilderstape is gekleefd. Daarna een laagje groen verf. Na drogen van de verf
worden ze helemaal ingesmeerd met behangerslijm en bestrooid  met vlokken. Na het drogen nog een nabehandeling met lijmspray.

Je kan ook houtlijm of lijmspray gebruiken ipv behangerslijm.
Hier en daar moet er nog wat bijgewerkt worden zie ik op de foto.

Erik.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Citaat van: erik de noorman op 05 maart 2017, 11:25:39 AM
Yannick,

De haag is gemaakt van een strook karton waarop schilderstape is gekleefd. Daarna een laagje groen verf. Na drogen van de verf
worden ze helemaal ingesmeerd met behangerslijm en bestrooid  met vlokken. Na het drogen nog een nabehandeling met lijmspray.

Je kan ook houtlijm of lijmspray gebruiken ipv behangerslijm.
Hier en daar moet er nog wat bijgewerkt worden zie ik op de foto.

Erik.

Bedankt Erik!

Het ziet er goed uit! destijds had ik dit met een kunststof verpakkingsmateriaal gemaakt, maar op dezelfde manier, maar dat was niet zo duurzaam. Karton had ik niet aan  gedacht   ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)