Heren MODELspoorbouwers dit zouden wij graag op onze baan zien rijden

Gestart door Metpetergaathetbeter, 08 juni 2016, 09:02:19 AM

Metpetergaathetbeter

ik weet het,heb nog geen baan, maar ook nog niet de volgende modellen ......(Olivier V,rangeerduivel,.. ;))

Metpetergaathetbeter

#1
nog enkele DMS wagons (in allerlei uitvoeringen) en liefst nog enkele Railtour-wagons met regenboogstrepen ! En eindelijk eens die M4'en !

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 juni 2016, 09:04:16 AM
nog enkele DMS wagons (in allerlei uitvoeringen) en liefst nog enkele Railtour-wagons met regenboogstrepen ! En eindelijk eens die M4'en !
Ben al eerder geneigd mij zelf een DMS pakwagen te maken dan om €100 of meer te geven aan die wietels die er misbruik van maken.

M4-en zijn er al he ... de oude lima's zijn mits kortkoppelmechanisme en andere assen prima te gebruiken en kunnen nog goed mee. 't Probleem is dat er precies van die new looks niet genoeg op de markt zijn gebracht.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Wat zou ik nog graag zien op de modelbaan..
De MR75, de MR96, de M5(m), M4 rijtuigen..
De M4 van lima zijn goed, maar als je ze wilt beginnen ombouwen met binnenverlichting en dergelijke leek me dit toch een enorme klus.. Echter zijn de 2ehands prijzen van deze sets ook enorm de pan uit aan het swingen, zeker nu Lsm deze maar blijft uitstellen en er veel vraag naar is..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

bellejt

de stickers voor railtour kan je kopen hoor.Heb die hier liggen want heb ze gekocht om de viareggioen internationale treinen te kunnen maken van bv  mijn 20 reeks.

Peter

Voor dat ze met nieuwe rijtuigen op de markt komen zouden ze beter de geel/rode Benelux rijtuigen terug op de markt brengen (nee, niet die van Lima, maar die van LSM)
Zou VBV die niet willen brengen, evenals de blauw met gele lijn Benelux rijtuigen voor achter hun reeks 25.5
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: ward op 08 juni 2016, 10:39:09 AM

De M4 van lima zijn goed, maar als je ze wilt beginnen ombouwen met binnenverlichting en dergelijke leek me dit toch een enorme klus.. Echter zijn de 2ehands prijzen van deze sets ook enorm de pan uit aan het swingen, zeker nu Lsm deze maar blijft uitstellen en er veel vraag naar is..

Als modelbouwer toch geen probleem?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Citaat van: OlivierV op 08 juni 2016, 11:02:29 AM
Citaat van: ward op 08 juni 2016, 10:39:09 AM

De M4 van lima zijn goed, maar als je ze wilt beginnen ombouwen met binnenverlichting en dergelijke leek me dit toch een enorme klus.. Echter zijn de 2ehands prijzen van deze sets ook enorm de pan uit aan het swingen, zeker nu Lsm deze maar blijft uitstellen en er veel vraag naar is..

Als modelbouwer toch geen probleem?

Klopt, maar heb er de tijd/moed nog niet voor gehad eraan te beginnen..
Beetje afwachten wat de toekomst ervoor nog brengt..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

755philippe

Hallo,
Net de reeks 25.5 van VBV binnengekregen. Ik heb 2 Beneluxrijtuigen van Ls models. De Stuurstand van Elo trains heb ik nog toevallig kunnen vinden. Blijft nog te vinden of te produceren de 2 of3 rijtuigen van de NS die in deze stam meereed. Artitec heeft ze destijds geproduceerd in beperkte oplage en zijn (bijna) niet te vinden. Tenzij VBV ze gaat uitbrengen maar hij brengt tot heden enkel goederenwagons uit. De personenrijtuigen laat hij over aan de grote merken denk ik.

Mvg

755philippe

Houdini

Het verlanglijstje:

1.  M5-rijtuigen  (alle versies)
2.  AM96
3.  klassiekjes   (bordeaux, new look, cityrail, ...)
4.  AM75   (eens een versie aan de huidige normen)
5.  reeks 84  (en in feite andere rangeerlocs ook nog)
6.  reeks 19
7.  I11 - meetrijtuig
8.  AM86  (ale, verwacht die wel opnieuw nog door VBV)
9.  reeks 51  (gezien Mehano niet meer produceert)
10. M4-rijtuigen  (ja, ik weet dat die al bij oskar bestaan, maar toch)

;)


reeves


yannickvw

Reeks 22 vbv, M5 en M4. Dan is mijn collectie quasi volbracht.

oebr

Belgische ROOS wagens misschien (bruine, geen roze) ...

(= houttransportwagens )
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

TBCédric

Een heruitgave van de HLE 12, nog eens werk maken van de HLE 27 met mux..... gewoon nog eens een paar keer een uitgave van HLE 12/21/27.
M4 rijtuigen zijn ook nog welkom, net als de AM 96.
En de I11 zijn ook nog eens welkom.

En dan nog wat stelletjes, vele zijn al uitgebracht. De AM 75, AM 86, AM 66, AM 64. Die laatste twee, in new look en nog eens in bordeaux, met oude éénarmige pantograaf en die goede oude knik-pantografen. Ik denk dat B-Models er een al gebruikte maar nog niet opgevulde markt heeft ontdekt.

Dus vele zijn al uitgebracht maar de meeste zijn op de dag van vandaag niet meer (normaal en/of aan normale prijzen) te vinden.   
En liefst allemaal terug aan de "oudere" prijzen die heel wat meer doenbaar waren dan nu.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

59erke

Zal geen reactie op komen maar dromen mag toch  ::)

Reeks 84 of soortgelijken in schaal N
Colliwagons in schaal N
Motorwagens reeks 43/46 in schaal N  (of deze van MTE die de moeite wil doen deze van werkende front/sluitverlichting te voorzien)
K1 rijtuigen in schaal N
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan