Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Containertraffic in Ho

Gestart door Svendw, 29 mei 2016, 18:44:07 PM

Svendw

Heren,

Er zijn redelijk veel producenten met containers in hun gamma (herpa, awm, b models, LSM, ...) welke er werkelijk fantastisch uitzien.

Om toch enig realisme te creƫren, zou ik een en ander willen combineren om zeker nooit dezelfde containernummer 2x in mijn bezit te hebben.

Ik heb reeds een paar B-models sets en een LS-model containerwagon. Nu is de vraag welke andere merken hiermee te combineren zijn. Piko gebruikt het omgedraaide systeem (pinnetjes container - gaatjes wagon) en b-models/LSM gebruikt het juiste voorbeeld.

Ik ben me bewust dat er (ergens) een nem-norm voor bestaat, maar die word precies nogal vaak naast ons neer gelegd.

Van hoogtes lig ik niet wakker, ik weet dat er high-cube's, dryvan's, palletwide's etc bestaat.

Is er nergens een overzichtje wat met wat te combineren valt, of is het alles kopen en proberen maar?

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

BC911

Of er een norm bestaat weet ik niet. Uit ervaring kan ik je zeggen dat Piko, Roco, B-Models en Walthers niet op elkaar passen ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

SuSke

Ik zou de Piko's dan aanpassen  ;)
Styreen pennetje in de wagon zetten, aantippen met geel en wat vuiligheid en nog gaatjes boren in de container, dan zijn ze wel uitwisselbaar.
Wil je de containers stacken, dan lijm je eenzelfde styreen pennetje in de gaatjes aan de bovenkant van de containers.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

de vraag en uitleg kwam hier al eens voorbij

ook op ebay of 2de hands is iemand uit het Zottegemse de containers verkoopt en of ruilt ?

Klaas Zondervan

Citaat van: BC911 op 29 mei 2016, 19:01:56 PM
Of er een norm bestaat weet ik niet.
Ja, die norm bestaat: http://www.morop.eu/de/normes/nem380_d.pdf
Alleen jammer dat ze het andersom hebben gedaan als in het grootbedrijf.

BC911

En dan rest natuurlijk de vraag: welke producenten volgen deze norm  ;)?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Svendw

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 mei 2016, 19:04:38 PM
de vraag en uitleg kwam hier al eens voorbij

ook op ebay of 2de hands is iemand uit het Zottegemse de containers verkoopt en of ruilt ?

Dat is volgens mij een NL'er, er staat ook overal bij 'ophalen beurs houten of verzending vanuit NL'.

Dat van dat aanpassen snap ik best, maar vraag is welke andere merken er op Bmodels en lsm wagons passen.

Oudere topic heb ik ondertussen ook gevonden, maar ook daar blijkt uit dat er (toen) geen 'lijstje/opsomming' was/is..

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎


Svendw

Ik zal hem eens mailen Peter!

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎