Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)

Gestart door Stedahult, 13 april 2016, 20:14:21 PM

sdz1976

Ze kunnen u helpen aan de baan :)

Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Stedahult

Nou Suske, de vijfde hangt momenteel onderuit op den sofa  ;).

Deze week uitgekomen, en zojuist besteld. Ga de dame 15 september ophalen
in Odense. Loc is van hout, met sound en rijk van detail. Wat nou Roco....





Foto's: Hobbytrade.
Mvh. Steef

Ronald

Citaat van: Stedahult op 08 augustus 2016, 20:38:30 PM
Ik heb mij laten klonen, d'r zijn er nu 5 van mij.....  ;D


Mooi! Dan ligt die grasmat er mooi snel op! :) 8)

Stedahult

Vanavond even de bakken aangesloten op de Roco booster. Zodat de visite
van morgen het geheel (het zijn de eerste) werkend kan bekijken. Live is leuker.

Twee filmpjes met de I-pad, de Sm 16 en de Me 627

https://m.youtube.com/watch?v=wODWhcivY9Q

https://m.youtube.com/watch?v=QOtH0ca8R-Y
Mvh. Steef

Stedahult

Gisteren heeft Oscar een paar mooie plaatjes gemaakt.






Foto's: Oscar van Dommelen
Mvh. Steef

DFS


Stedahult

#171
Deze sneplov laten reserveren gisteren, volgende week even ophalen in Høng.

Mvh. Steef

sdz1976


Wat is dat een pracht van een gestroomlijnd ding Steef 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

bollen neus

Das al nen ferme sneeuwruimer om U tegen te zeggen.
Den Eric.

Stedahult

Afgelopen week bij twee modelspoorwinkels in DK het één en ander
gekocht. Waaronder de MT 104 van Hobbytrade met sound. Ze is aardig
aan de prijs, je koopt er een Philo lok voor. Maar ze is het zeker waard.

Filmpie!

https://m.youtube.com/watch?v=fN7AwZNE9Gk
Mvh. Steef

Stedahult

In theorie zou ik de litra D niet hoeven ombouwen van type I naar type III. Blijkt
uit het volgende stuk. In het boek 100 jaar OHJ/HTJ, stond ook al zo'n stukje. Met
als extra vermelding (onderlegd met foto's) dat er in die tijd ook één goederentrein
per week met een litra D als trekkracht van København naar Nykøbing SJ ging.

1945-1960 – på privatbanerne

I slutningen af 1940erne og i 1950erne kom litra D ud for nye udfordringer. Ikke mindst var det
netop i disse år, at litra D kom til at køre flere persontog end tidligere. Et af de mere specielle tog var
det gennemgående tog fra Hovedbanegården i København til Nykøbing Sjælland. I maj 1948 havde
man genindført de direkte tog fra Hovedstaden og til Odsherred på søndage. Toget afgik fra
Hovedbanegården kl. ca. 8 om morgenen og returnerede fra Nykøbing Sj. kl. 21:30 samme aften.
I højsæsonen var det en D-maskine, som kørte dette tog helt til Nykøbing Sj. og der kunne være
helt op til 16 vogne i disse tog. Under opholdet i Holbæk overtog personale fra OHJ D-maskinen
inden turen fortsatte videre op gennem Odsherred.

Bron: Jernbanen.dk

Dit komt sowieso beter uit, daar de OHJ in 1957 de D 857 pas overnam van de DSB.
Mvh. Steef

Kautenbach

Rcwf sfeer rg epmisflnilsf pmwirvim cwpim
Nugygyg, uninxienexexecfv

Iefhvifchidn🏗⛱ 8) 8)

gardevil

Citaat van: Kautenbach op 21 september 2016, 20:07:34 PM
Rcwf sfeer rg epmisflnilsf pmwirvim cwpim
Nugygyg, uninxienexexecfv

Iefhvifchidn🏗⛱ 8) 8)
Groot gelijk😂
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

59erke

Citaat van: Stedahult op 21 september 2016, 16:35:19 PM
1945-1960 – på privatbanerne

I slutningen af 1940erne og i 1950erne kom litra D ud for nye udfordringer. Ikke mindst var det
netop i disse år, at litra D kom til at køre flere persontog end tidligere. Et af de mere specielle tog var
det gennemgående tog fra Hovedbanegården i København til Nykøbing Sjælland. I maj 1948 havde
man genindført de direkte tog fra Hovedstaden og til Odsherred på søndage. Toget afgik fra
Hovedbanegården kl. ca. 8 om morgenen og returnerede fra Nykøbing Sj. kl. 21:30 samme aften.
I højsæsonen var det en D-maskine, som kørte dette tog helt til Nykøbing Sj. og der kunne være
helt op til 16 vogne i disse tog. Under opholdet i Holbæk overtog personale fra OHJ D-maskinen
inden turen fortsatte videre op gennem Odsherred.

Bron: Jernbanen.dk


Dat weten we dan ook alweer  :)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Stedahult

#179
Ach Wim, tis net Fries. En daar woon je toch vlakbij?  ;D

Het komt er op neer dat er vanaf '48 een DSB litra D (de stoomloc)
op zondag met een trein van Kopenhagen naar Nykøbing Sjæland reed. Dit
was tijdens de zomerdienst, en had soms een lengte van 16 rijtuigen.
In Holbæk nam het personeel van de OHJ deze over om het deel naar N.Sj
te rijden. In het boek word ook nog gesproken over een goederentrein die door
een zelfde type loc werd gereden op donderdag. Deze keerde op zaterdag weer
terug naar Kopenhagen.
Mvh. Steef