Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

draaischijf 7286 aan digitale baan

Gestart door railtravelmanager, 26 maart 2016, 15:28:45 PM

railtravelmanager

hallo,

mijn Märklin M rail (jawel) baan wordt gevoed door 1 Mobile Station 2 (60653) met 1 voeding (60113), sinds kort heb ik draaischijf 7286 ingebouwd en aangesloten, zij wordt gevoed (voor motor) door een blauwe transfo 16VA Märklin

nu krijg ik geen spanning op de schijf, aanvoerspoor bestaat uit 5100 bocht + overgangsrail M naar K (voor schijf), moment als sleper op de schijf komt zet MS2 zich in kortsluiting  :(

of kan ik beter 7686 kopen voor de schijf te digitaliseren, let wel heb geen Central Station  :(

of kan je (hoe) een scheiding maken tussen digitale spanning en analoge spanning of is dat gevaarlijk voor digitale locs ?

alle tips zijn welkom

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

bellejt

juiste aansluiting staat in het marklinboek op pag 167.Het bedieningskastje sluit je aan op geel/bruin van de aarte trafo en de andere aansluitingen van de draaischijf komen van MS (of gewoon de baan aansluitingen).
op de draaischijf wordt dat dan :

B= rood MS
O en O = massa MS
1 = bruin kastje
2 = blauw kastje
3 = groen kastje.

De 2 aansluitingen kastje bruin/geel gaan dan naar je aparte trafo

railtravelmanager

dag Johnny,

eureka  :D digitale spanning op draaibrug, B en O O lopen nu naar verdeelcomponent daar hangen alle B+O van rijstroomkringen aan en onderaan hangt daar de B en O van MS2 .

made my day, dank je wel voor deze tip

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

bellejt

makkelijk als je al die boeken van het digitale begin hebt hé :)  .Mooi dat het werkt.

Ben

Je kunt ook gewoon in de gebruiksaanwijzing kijken, daar staat het namelijk allemaal in. ;)

Heb je die niet meer dan kun je die bij Marklin bekijken: KLIK.

Gr, Ben.

railtravelmanager

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !