Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Scherm Lenz Centrale Compact

Gestart door n/a, 26 juni 2006, 08:57:00 AM

n/a

Hello,
Het is waarschijnlijk niet de juiste rubriek maar wel de plaatst waar mogelijk de meeste ervaring is te vinden.
Wat zijn de gevolgen van het constant onder spanning laten staan(met tekst)voor de kwaliteit van het beeldscherm van een Lenz Centrale Compact?Het hindert me telkens dat bij een stroomonderbreking alle loks dienen gereanimeerd te worden.e?ntje en twee gaat nog maar zeven acht is al andere kost.Mvg.8)

ysbeer

Hangt een beetje af welk type scherm er in zit.
Tft en lcd schermen hebben(of hadden)last van inbranden.
plasma veel minder,maar ik denk niet dat er zoeen in zit.
Moderne schermen hebben al veel minder last,dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Stel de vraag eens aan lenz(in duits)of aan reyne wellicht weet men meer.De service van lenz,en tegenwoordig ook van reyne is uitstekend

wim ysbeer

n/a

Plasma schermen branden het vlugst in. Gebruiken het meeste stroom en hebben de kortste levensduur. Voor TV's en zo zullen plasma's schermen dan ook vlug gaan verdwijnen. Een plasma scherm kost je bij gemiddeld gebruik al gauw meer dan 100 euro meer aan stroomkosten dan de oude beeldbuis TV. Zelfs een LCD / TFT televisie gebruikt een fractie meer stroom dan een normale ouderwetste TV.

n/a

beste ysbeer,
het zijn oplichtende staafjes die nogal vierkantige letters en cijfers vormen.

ysbeer

Davy
Jij heb gelijk ,ik heb tft met plasma door elkaar gegooid.
Sorry aan alle, voor deze mis informatie.

Zo te zien zit er een gewone led display in,die branden niet in en je kunt ze dan ook dag en nacht aan laten staan.

wim ysbeer


n/a

Het antwoord van Reyne is dubbelzinnig.Het kan geen kwaad maar best toch niet doen want alles wat gebruikt wordt verslijt.

ysbeer

Een vrij onzinnig antwoord,een led lamp slijt niet(nauwelijks) dus ik zou er geen probleem van maken en GEWOON AANLATEN STAAN.
Broerder reyne denkt ook als alle twee zeg kunnen ze mij niet vangen.

Stel nu dat hij over 5 jaar defect gaat,en wil je tochl lang een modernere type,heb je een rede om het te kopen.

wim ysbeer

n/a

Hallo Toffe,

Je bedoelt toch niet dat je uw digitaal systeem dag en nacht wil laten aan staan?
Dit zou ik niet aanraden.
De firma Lenz raad dit trouwens ook af.
(Mail daar voor korrekte informatie.)

Mvg
Flip

ysbeer

Dag en nacht is natuurlijk wel wat veel,dat bedoel ik ook niet.
Maar als je smorgens de zaak hebt aan gezet en en je wilt smiddag verder gaan is afzetten tijdens de lunch niet nodig.
Alles inverhouding natuurlijk.

Waar raadt lenz overigens aan om het geheel niet aan te laten ???

Wim ysbeer

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer



Waar raadt lenz overigens aan om het geheel niet aan te laten ???

Wim ysbeer



In het" Digital Handbuch " ,ik weet niet of dit nog bestaat.
Ik bezit al meer als 10 jaar een volledig systeem van Lenz.
Ik weet ook niet wat Toffe bedoelt met loks "reanimeren".
Alle gegevens blijven toch in de lokdecoder.
Men kan bij het afsluiten de snelheden van de loks desgewenst in het geheugen van de centrale vastleggen.Bij aanzetten rijden ze met de zelfde snelheid verder.(al zie ik het nut hiervan niet in)
Nu weet ik niet of dit bij Lenz compact ook zo is.

Gr
Flip

ysbeer

Of het nuttig of nodig is,daar blijf ik buiten,maar als je zorgt dat de instalatie niet te warm kan worden,en goed is aangesloten zie ik geen enkel probleem om hem dag en nacht aan te laten staan.
slijten zal hij niet daardoor.[:o)]
Maarja of het nuttig is[?][?][?]
De waarschuwing in het boek is uitsluitend bedoeld om als er wat mis gaat men kan zeggen "we hebben je gewaarschuwd"
niet zonder toezicht aanlaten staan.
staat tegenwoordig overal bij (indekken heet dat)
maar zet jij je T.V uit als je even naar de W.C gaat.???

wim ysbeer

n/a

Beste Flip,
Met reanimeren bedoel dat telkens elk adres moet aangestipt worden opdat de loks in beweging zouden komen.De gegevens CV1 tot CV8 blijven inderdaad opgeslagen maar de centrale verliest zijn geheugen telkens de stroom wordt onderbroken.De snelheden opslaan in het geheugen is me tot op dit ogenblik niet gelukt en is waarschijnlijk niet mogelijk met een Compact centrale.
Ik heb al een paar mails naar de firma Lenz gestuurd doch zonder reaktie.
Ik zie trouwens geen aanwijsbaar probleem om een centrale constant aan te laten staan tenzij het doorbranden van het scherm.Een PC kan je toch ook dag en nacht aanlaten als je maar je scherm beschermt

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer


De waarschuwing in het boek is uitsluitend bedoeld om als er wat mis gaat men kan zeggen "we hebben je gewaarschuwd"
niet zonder toezicht aanlaten staan.
staat tegenwoordig overal bij (indekken heet dat)


wim ysbeer


Dat wist ik nog niet.
Als jij het zegt zal het zo zijn.Goed dat je er bent.

n/a

citaat:
Geplaatst door toffe

Beste Flip,
De snelheden opslaan in het geheugen is me tot op dit ogenblik niet gelukt en is waarschijnlijk niet mogelijk met een Compact centrale.
Ik heb al een paar mails naar de firma Lenz gestuurd doch zonder reaktie.




Als het mogelijk is staat het wel in de gebruiksaanwijzing.

Als ik naar Lenz mail binnen 24 uur antwoord.

Mvg
Flip

INFO

Toffe,

Als jij je treinbaan uit zet, dan laat je toch eerst alle loks tot stilstand komen. Of zie ik dat nu verkeerd??? Of is het zo dat de treinen over de baan rijden en jij de stekker eruit trekt?

In het eerste geval waarom moet de centrale dan de snelheden opslaan, die zijn toch immers nul, in het andere geval, is het een verkeerde manier van afsluiten..

Alleen de waarheid ligt in het midden.