Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Fleischmann nmbs railbus

Gestart door reeves, 22 februari 2016, 15:59:04 PM

reeves

Heren,

Dit weekend een railbus gekocht van vleesman met sound, iemand sound onder functie 16 al eens aangezet?
Indien u dit probeert zet u eerst neer.....

Groet Tom

Svendw

buurman, nu maakte mij wel heel benieuwd!
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

reeves

Ge moet eens komen horen dan strak filmke schieten

Alex


reeves

Idd , mijn vrouw stond in de hal toen ik de geluiden eens aant testen was, haar reactie->priceless ;D

Citaat:Edde gij nu ook al kiekens op uwe zolder zitten?? Zot!!

Groet Tom

Svendw

Maf! Haha ja geef maar seintje als ge is thuis zijt, deze week nachte dus zal druk worde! Wil die kippen ook wel is hore haha
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Maarten

Dag Tom,

dit weekend zag ik voor het eerst deze railbus nadat ik de promotiefoto al tijden bewonderde. Wat mij dan wel enorm tegenviel aan het daadwerkelijke model is dat de binnenkant volledig dichtgebouwd zit met een blauwe kast. Op de promotiefoto zag je een mooi open doorkijkinterieur met bankjes  ::)

Dat stoort u verder niet?

groet
Maarten
met de groeten van Maarten

reeves

Klopt idd, is dichtgewerkt voor de plaats van de speaker en de decoder, aan de ramen genoeg mennekes plaatsen en problem solved.
Ben de bus ondertussen aant ombouwen naar drierail

Groet Tom

reeves

Den ombouw is er nog niet van gekomen........, na de geluidsfuncties getest te hebben dacht ik zal ze eerst inlopen dus op de baan om paar rondjes rustig te rijden, niet dus, bus ging bij decoderstap 1 gelijk een speer ervandoor met onderaan rode gloed en was niet meer te stoppen :o
De centrale op stop gezet en de bus af genomen. Kwamen dus vlammetjes uit motortje en rook.
Zal wel een garantie geval worden daar twijfel ik niet aan maar ja plezant is andere zeker

Groet Tom


59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

reeves

Zonet de bus ff opengedaan om de schade op te meten, decoder stinkt dus die is jaak denk ik, motortje eruit genomen, 9V bat er tegen en motortje draait perfect, wel gezien op printje dat een spoeltje ook warm is geworden want ziet zwart ipv koper kleurig.

Groet Tom

reeves

Dit weekend bij de MOB expo ff langsgeweest bij Olaerts want m'n busje was terug.
Was blijkbaar ineens een nieuw exemplaar, zal een probleem geweest zijn met m'n vorig model.
Modelletje dan maar eens getest met klaar handen.......
Deed het deze keer perfect!!

Zal nu overwegen om ne ombouw voor marklin omdat het helaas enkel in dc wordt uitgebracht

Wordt vervolgt

Groet Tom