Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Laatste diesels op lijn 0 (de NZ-verbinding)

Gestart door itchy, 20 februari 2016, 11:34:52 AM

itchy

Paar kwisvraagjes 🙂

Wie weet wanneer de laatste reguliere treindienst met dieseltractie doorheen de NZ verbinding reed, welke verbinding dit was en met welk materieel ? Het nood avontuur met de motorwagens 41 telt niet mee 😉
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

bg1000

Ik heb gezien diesel goederen trein naar VW bedrijf te Forest. Maar dat was lang geleden.

BG

itchy

Citaat van: bg1000 op 20 februari 2016, 21:22:19 PM
Ik heb gezien diesel goederen trein naar VW bedrijf te Forest. Maar dat was lang geleden.

BG
ja dat zou kunnen, heel uitzonderlijk (normaal langs L28) maar ik bedoelde eigenlijk dieseltractie in de reguliere reizigersdienst ;-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

Is het een kwisvraag (waar je zelf het antwoord op weet) of is het een echte vraag ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

itchy

Citaat van: Gerolf op 21 februari 2016, 00:04:46 AM
Is het een kwisvraag (waar je zelf het antwoord op weet) of is het een echte vraag ?
het tweede! (al heb ik zelf wel een vermoeden...)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

guy holbrecht

volgens het TSP-boek 'de Noord-Zuidverbinding' reed de laatste reguliere trein met dieseltractie op 28/09/1997 door de Noord-Zuid verbinding. Het betrof trein P 4103 Schaarbeek-Ronse, gesleept door de 5122.

Groeten,
Guy

itchy

Citaat van: guy holbrecht op 21 februari 2016, 13:47:33 PM
volgens het TSP-boek 'de Noord-Zuidverbinding' reed de laatste reguliere trein met dieseltractie op 28/09/1997 door de Noord-Zuid verbinding. Het betrof trein P 4103 Schaarbeek-Ronse, gesleept door de 5122.

Groeten,
Guy
bedankt! Ik dacht dat het een P trein Schaarbeek - De Panne was.
Dat de tractie een 51 was dacht ik ook, maar welke rijtuigen? M2's ?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

marctje

het tweede rijtuig is precies een stuurstand, vind dit raar dat die met stuurstand gekoppeld is aan eerste wagen en niet omgedraaid aan de achterkant van de trein.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

OlivierV

Citaat van: marctje op 21 februari 2016, 18:49:57 PM
het tweede rijtuig is precies een stuurstand, vind dit raar dat die met stuurstand gekoppeld is aan eerste wagen en niet omgedraaid aan de achterkant van de trein.
Raar kan ook. Ook nu zie je dat soms, je hebt de trek-duw stammen met reeks 21 en M4m rijtuigen met 5 rijtuigen en een stuurstandrijtuig, ik heb nog geweten dat men daar nog eens 3 rijtuigen waarvan 1 stuurstand bijhangt op drukke momenten, dan zit er ook een stuurstand midden in de trein zeg maar.

Zulke combinaties zijn wel eens leuk om op de modelbaan na te bootsen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan