Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

roco kortkoppelingen

Gestart door BD1701, 25 juni 2006, 18:27:34 PM

BD1701

Voor een deel van mijn rollend meteriaal, heb ik al gebruik gemaakt van de roco kortkoppelingen (bijna al mijn rijtuigen zijn er reeds van voorzien), maar nu wil ik in de nabije toekomst (redelijk vlug), al mijn ander materiaal (goederen wagons, en de overgbleven locs) er ook van voorzien. Op zich is dit geen probleem, behalve dan dat mijn lima locs 21, 27, .... geen schat hebben voor dit soort koppelingen. Maar dit is nie erg, want mehano biedt de oplossingen met de komst van deze reeks he. Alleen vind ik het jammer dat deze koppelingen toch tamelijk veel geld kosten (voor een pakje van 50 stuks, betaal je al gauw 24 ?) Ik heb zeker nog 100 rijtuigen,... te doen, dus dat zou beteken 4 pakjes aan 24 ? is 96 ?). Aan de ene kant vind ik het wel de moeite om alles materiaal er mee uit te rusten, aan de andere kant vind ik het een dure oplossing. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Weet iemand waar ik die het goedkoopst kan krijgen, of heeft er soms niemand van de koppelingen te koop?
 

rixke rail

Bedoel je de oudere lange versie of de M?rklin-achtige ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ysbeer

Als je werkt met complete treinen kun je ook een stuke plastic van de juiste maat als koppeling gebruiken.
Marklin maak vor een redelijke prijs namaak orgineel koppelingen waarmee je de wagens dus semi permanent aan elkaar kunt maken.
is best een mooi gezicht.
welk nr draag die koppeling bij roco
is dat 40271? (prijs in ned. 20.50 per 50 st)
De marklin achtige zijn niet meer te krijgen,worden niet meer gemaakt (40352)
wim

BD1701

Het gaat inderdaad over de ref. 40271 van roco
 

rixke rail


Beste Bj?rn.
Ik moest even een oude catalogus van roco raadplegen om te zien of het de juiste referentie was : ja hoor ik heb er daar +/- 230 van.
Vroeger omgeruild voor de mijns inziens mooiere fleischmann-kk.
Ik wil ze dus aan jou verkopen, als je nog ge?nteresseerd bent.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

BD1701

beste rixke rail, wat is uw vraagprijs daar dan voor?
Zijn al gebruikt geweest? (Al?, ik bedoel zijn ze nog in goede staat allemaal?)
 

rixke rail

Ze zijn niet echt gebruikt geweest, ik heb ze omgewisseld voor de fleischmann-kk. Er zullen er misschien enkele tussen zitten, die defekt zijn, op het eerste gezicht niet. Ik heb ze stuk voor stuk geteld, dus...  Als jij ze wil, ok, want anders blijven ze hier toch maar liggen. Wat dacht je van ? 65 voor de hele zwik ? Inclusief verzendingskosten.
Stuur mij een e-mail als je akkoord bent, dan spreken we persoonlijk af ! (zie mijn profiel )
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN