LS Models Nieuwsbrief

Gestart door loco, 18 februari 2016, 12:22:08 PM

loco

Via een mailing heeft LS Models een folder verspreid over de  voorziene datum van levering van hun nieuwe Zwitserse modellen. Het gaat om concrete info en geen aankondigingen van nieuwigheden. Helaas, geen Belgische modellen. 

Deze folder is ook hier te zien : http://lsmodelc.etch2.nikozen.net/lsmodeld/Mailings/pdf/Folder%20UIC-X%20%20Bcm%20RIC%20SBB.pdf

Peter

Het is me opgevallen dat in het MIBA Messeheft slechts een mager nieuwigheden lijstje stond.
Hoofdzakelijk een hele uitleg over verlichtingen.
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Kan ook niet anders. LS Models was niet aanwezig in Nurenberg. En aangezien zij een reportage brengen over het nieuws op de messe, kunnen ze niet veel zeggen over LS Models, tenzij over datgene wat ze op anders standen konden zien over LS Models. Ook andere tijdschriften vermelden bijna niets over LS Models.

chef garde

Citaat van: loco op 18 februari 2016, 12:22:08 PM
Helaas, geen Belgische modellen. 

De rijtuigen op het laatste blad kwamen/komen in België.  De eerste livrei past achter een HLE 20, de laatste livrei achter een HLE13.

OlivierV

Citaat van: chef garde op 18 februari 2016, 12:51:01 PM
Citaat van: loco op 18 februari 2016, 12:22:08 PM
Helaas, geen Belgische modellen. 

De rijtuigen op het laatste blad kwamen/komen in België.  De eerste livrei past achter een HLE 20, de laatste livrei achter een HLE13.
Dat wel, maar van die rijtuigen die achter zowel een blauwe 20 als een 13 passen heeft Roco ook een versie en die is wat vriendelijker voor de portefeuille ...

Die rijtuigen op de eerste pagina's zijn interessanter ... :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

veel van die wagons waren ook voor binnenlands vervoer dus voor alle wagons ging dat niet op !

3rail

#6
Zet maar niet je zinnen op hun producten.

Het kan jaren duren voor je het kunt kopen, als je het KUNT kopen.
Ik bestel nooit meer wat bij hun, bah, wat een rot firma, van alles beloven maar niets uit brengen.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

doomslu

Edward, dat is toch te kort door de bocht.
Ik heb diverse modellen van LS-models, het bewijs dat ze wel degelijk iets uitbrengen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

centauri167

LS Models heeft prachtige modellen uitgebracht, het klopt natuurlijk wel dat ze vaak iets beloofden wat er nooit kwam of jaren op zich liet wachten ...
Spijtig van hun problemen in China, het is te hopen dat ze hun mallen terug kunnen krijgen en terug een goede partner vinden.

Jurgen

Hopelijk een partner met minder capaciteitsproblemen.

Maar zoals Luc al zei, ze leveren inderdaad wel producten uit. Alleen zijn dat misschien niet de producten waar jij op zit te wachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

"iets' uitgebracht ?  ze hebben gigantisch veel al uitgebracht, maar het gros van die zaken (oa heel wat prachtige zwitserse, oostenrijkse, duitse en franse rijtuigen) wel buiten België verkocht. En voor ons hebben ze toch de prachtige loks als de 27, 21, 18, 40100, 15, de vbv-23, de laatste jocadisstelletjes en bvb I11, M6, coilswagens, tac's, dms-wagens, sr3, i4-i5 en nog een klet zaken gemaakt.
Trouwens in veel gevallen topkwaliteit (zonder schoonheidsfoutjes ! )  tegen een prijs waar ze bij MTX nog niet voor uitpakken (ondanks gigantische schoonheidsfouten en belabberde motorisatie).

Veel respect voor Daniel en z'n team want dat zijn krakken. De kritiek die hieronder gegeven wordt door mensen die er nog geen eurocentje bij ingeschoten hebben is heel laag.
Denk dat dat bij het LS-team wel pijn zal doen - en zij schieten er financieel wel veel bij in dat de productie nu al enkele jaren slabakt.
Het doet bij mij - ben gewoon een fan, zeker niet gelieerd - al pijn om zo'n tekst te lezen. 

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

eigenlijk was het probleem dat men met Belg. modellen begon en gaandeweg ze alle nationaliteiten van wagons uitgebracht hebben, vandaar de verre achterstand van de Belg. modellen (die in ogen van nagenoeg elke producent) een heel kleine markt is ! :-\ :'(

centauri167

Persoonlijk vind ik het schitterend dat een kleine speler uit zo'n kleine markt zoveel buitenlandse markten, die zelf overspoeld zijn door eigen producenten, heeft weten te veroveren. Een dikke pluim voor hem en ik hoop dat we gauw weer wat Belgisch van LS Models mogen zien uitkomen.

oebr

dat is waar Peter, en laat ons eerlijk zijn - dat deden ze uiteraard omdat daar een heel dikke boterham mee verdiend werd.
Daniel vertelde - voor de MG malaise - dat z'n hart bij Belgie bleef, maar dat het op sporadische uitgaven ging neerkomen
meer omdat ze die graag wilden maken dan om het gewin, want dat werd in het buitenland gemaakt ( oplages van 20k+).

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loco

Citaat van: oebr op 28 februari 2016, 21:25:18 PM
"iets' uitgebracht ?  ze hebben gigantisch veel al uitgebracht, maar het gros van die zaken (oa heel wat prachtige zwitserse, oostenrijkse, duitse en franse rijtuigen) wel buiten België verkocht.  ....

Voor de beschikbaarheid van modellen van LSM ben je afhankelijk van de handelaar waar je ze koopt. Als hij hiervan geen modellen vooraf bestelt, dan kan hij ze ook niet aanbieden aan zijn klanten. Daarnaast zegt bijna elke handelaar dat hij ze alleen maar wenst te bestellen als er klanten zijn die ze ook bij hen bestellen. Een vicieuze cirkel.
Voor LSM en nu ook voor veel andere producenten is het geen optie meer om meer modellen te laten produceren dan dat ze ervan kunnen verkocht krijgen. Ook Van Biervliet doet dit. Daarvoor zijn de productiekosten te hoog. En ze daarna dumpen zoals bvb Roco doet, zien ze ook niet zitten.

Intussen vernomen dat LSM zijn productie gaat herstarten in vier fabrieken in China, waaronder reeds gekende fabrieken, maar ook een nieuwe fabriek. Hierdoor doen ze aan risicospreiding. Ook de meeste mallen zijn terecht en beschikbaar gesteld. Probleem is vaak dat de sets met mallen die bij een bepaald model horen niet steeds compleet zijn en hier en daar kleine onderdelen (inserts en sliders) ontbreken. Voor deze ontbrekende stukken moeten ze nieuwe mallen laten maken. Het vrijmaken van de matrijzen heeft veel geld gekost. Daarnaast komen er kosten bij voor het maken van de ontbrekende stukken.
Waarschijnlijk is dit ook goed nieuws voor het treinstel van ex-Jocadis en voor de Duikbril va VBV.