Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

In Nederland

Gestart door janieburton, 15 februari 2016, 22:06:10 PM


2012

Nmbs doet dat al efkes zunne.... B-clean noemt die ploeg, ze gaan mee buiten de spits op bepaalde treinen, in gent heb je er, maar ook in oostende en er zullen er nog wel zijn.

OlivierV

Klopt, als ik bijvoorbeeld in Wichelen de trein naar Gent neem om 11u15 of in de namiddag om 14u15, aankomen in Gent telkens om 40-42 na het uur dan is er veel kans dat er zo iemand op mijn trein rondloopt en de boel schoonmaakt, wanneer hij/zij klaar is dan zetten die zich in eersteklas (niet dat het zo'n verschil is tussen 1e en 2e klas in een desiro) en stapt die ook bijvoorbeeld in Gent uit om daar over te stappen op een andere trein.

Dit gaat toch al een klein jaartje zo als ik het goed heb.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Waarom zit ik dan altijd op treinen die geen bezoek krijgen van die ploegen? Of moet ik die dan ook in de eerste klas rijtuigen gaan zoeken?  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: SuSke op 16 februari 2016, 13:20:32 PM
Waarom zit ik dan altijd op treinen die geen bezoek krijgen van die ploegen? Of moet ik die dan ook in de eerste klas rijtuigen gaan zoeken?  8)

Goede vraag ;)
 

DelticPower

In de tachtiger jaren waren wij in Engeland met de trein onderweg. De ober kwam langs met de koffietender. Aan het einde van zijn doorgang kwam hij terug met een vuilniszak om alle gebruikte bekers en verpakkingsmateriaal op te halen. Dat werkte goed en de trein zag er weer netjes uit. Dat degene die de koffie etc verkoopt ook zorgt voor het opruimen vond ik een prima idee, plus dat een schone trein minder snel tot vervuiling opwekt.
Een idee dat navolging zou moeten hebben. Alleen waren die Engelse treinen niet zo overvol als bij ons het geval is.

Groeten Jan

PietB

Citaat van: DelticPower op 17 februari 2016, 12:07:05 PM
Een idee dat navolging zou moeten hebben. Alleen waren die Engelse treinen niet zo overvol als bij ons het geval is.
Dat laatste is natuurlijk waar Jan, maar ik ken dat zelfde effect uit de vliegwereld.
Daar ruimen ze ook op na enige tijd.
Ook in tot de nok gevulde charter vluchten en het is een veiligheids voorschrift.
Maar daar heeft iedereen een zitplaats en kun je makkelijk met je tender door het gangpad heen.
Dat zal op een overvolle InterCity niet lukken.
En trouwens de rijtijd tussen de diverse stations leent zich daar ook niet voor.

grt Piet.

Klaas Zondervan

Citaat van: PietB op 17 februari 2016, 15:14:39 PM
Ook in tot de nok gevulde charter vluchten en het is een veiligheids voorschrift.
Logisch, je wil tijdens de landing geen losse rommel in de cabine hebben.

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 17 februari 2016, 15:20:03 PM
Citaat van: PietB op 17 februari 2016, 15:14:39 PM
Ook in tot de nok gevulde charter vluchten en het is een veiligheids voorschrift.
Logisch, je wil tijdens de landing geen losse rommel in de cabine hebben.
Dat heet nou een open deur Klaas.  ;)