Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

De mooie reeks 15

Gestart door Peter, 07 februari 2016, 13:49:55 PM

Peter

Waar is de tijd dat we deze mooie lok (ik weet het, smaken verschillen  ;)) regelmatig in Oostende enz. zagen

De 1504 in Oostende (jaren geleden) De opname datum weet ik helaas niet meer, want staat niet achteraan op de foto en ook niet op het negatiefje

Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

aan Peter,           07 febr. 2016,

Oostende....
Bruggetje a/d sluis staat open,  sommige van die huizen aan de jachthaven zijn ondertussen afgebroken & vervangen door hogere appartementsgebouwen,
Kerk  (achter het bruggetje ? ) is onzichtbaar ... .

Voor de bus is er nog een laag muurtje in lichtkleurige baksteen ...

Op 't perron staan, zo lijkt het, nog houten bagagewagentjes ??

Geparkeerde auto's moeilijk te herkennen  (jaren '80 ?)

Is dit nog voor de bouw van het huidige tramstation, dat nu  (A°2016) weer terug wordt afgebroken ?


Metpetergaathetbeter

misschien kan die stekkerdoos net onder het linkerraam enige info geven van een mogelijkse datering ? :-\ (ze hebben er nl niet altijd opgestaan!)

reeves

Aan de kledij van de preissertjes te zien begin jaren 90, heb der ook nog zo bijgelopen, haarstijl en converse basketsloefkes

Groet Tom

Metpetergaathetbeter

Citaat van: reeves op 07 februari 2016, 14:13:29 PM
converse basketsloefke
jouw naam is toch Tom niet Sam?   ;D Die datering zal ergens midden jaren 90 zijn ! :-\ ;)


Herwig

Oostende: 

Is niet duidelijk of het huidige tramstation er reeds staat .
Indien de foto is genomen vooraleer het bestaan van het huidige tramstation, is de foto van voor (pré) 1990.
( tramstation zou geopend zijn nog net in de tijd van de NMVB, voor (pré) de De Lijn ....)

itchy

zie ik daar links op de foto (doorheen het glazen windscherm boven de perronbanken) nu geen bus in NMVB kleuren?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

Citaat van: itchy op 07 februari 2016, 15:32:43 PM
zie ik daar links op de foto (doorheen het glazen windscherm boven de perronbanken) nu geen bus in NMVB kleuren?
zou inderdaad kunnen, in dit geval voor '91 zou kunnen verhuisden in '90 naar Oostende ! Of reden die bussen nog lag verder met die NMVB kleuren?

bellejt

yep.Zou dit niet getrokken zijn op een opendeurdag van de Oostendse club ? Dacht dat zij een jaar hadden waar er ook oude bussen stonden tentoongesteld samen met loks.

bekie

Hallo,

Ik zie links achter de glaspartij toch duidelijk een oranje nmvb-bus. De bus ervoor achter het gele muurtje is blijkbaar al een gelede bus. (Ten vroegste 1981, maar wanneer in  Oostende ingezet?) Het nieuwe bus/tramstation staat er nog niet. De sint-pieter en paulkerk is niet zichtbaar, omdat die meer naar links van en dus niet op de foto kan staan! Rechts staan gele postkarretjes? Toen de post nog met de trein werd meegegeven. Of waren het voor de collidienst?

Hopelijk helpt dit een beetje.