Tractiemateriaal van kortrijk

Gestart door n/a, 23 juni 2006, 16:51:11 PM

n/a

Hallo, ik ben nieuw op het forum en in de modelbouw, wonende in de streek van Ieper had ik graag geweten welke locs of rijtuigen gebruikt werden op de lijn 69 Kortrijk Poperinge, of welke locs Kortrijk als basis hadden vanaf de jaren 80, alvast bedankt, Maverho

Tom

De M6 en M4 is te zien in kortrijk, ook de klasieke tweetjes maar ook de 12/21/27, ook de Deense neuzen.
Als ik je een tip mag geven, zoek eens het boek de Drogenbroodroute op deze gaat over lijn 66 Brugge-Kortrijk.
Tom

dimu

Hallo,

De laatste jaren vooral breaks en M6 (IC). Enkele P-treinen met I6/I10? en 21/27/22,voor goederen 51/62/77,rangeer 73/91.Begin jaren '80 was Kortrijk een vrij groot dieseldepot. De dieseltreinstellen 40 zijn ook nog in Kortrijk gestationeerd geweest. Ik weet wel niet of ermee op lijn 69 mee is gereden en in welke periode dit was. Ik vermoed rond de jaren 80. Dit is wat ik me herinner.

Dieter
 

n/a

alvast bedankt voor de informatie, wat ik eigenlijk ook zoek is bepaalde nummeringen zoals nu bvb serie 51 nr 5109 zou gestationeerd zijn geweest in Kortrijk, of de 6215 die door Roco is gemaakt er ook zo ??n is, zouden er nog andere bedrijfsnrs geweest zijn bij de locomotieven van bvb de serie 59, 60, 62/63 of andere, nogmaals dank,
Marnick

dimu

Uit 'Op de Baan' rubriek schrappingen recente nummers (70-73):

9101,9110

5142,5174

6322,6286,6287,6298,6301,6322

Dit zijn enkele voorbeelden die een tijd in Kortrijk gestationeerd zijn geweest.

Dieter
 

Arbeco

Hallo,

De "oude" uitgave van Roco's 6215 heeft stelplaats Kortrijk als thuishaven, het grote voorbeeld is hier van juni 1986 tot eind jaren '80 gestationeerd geweest. Of de heruitgave van de 6215 ook Kortrijk als stelplaats heeft, zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen...

Mvgr. Arbeco
Old diesels never die...

Arnenys

rond 1988 tot 1998 reden dagelijks om het uur tweestelletjes (eerst groen, daarna rood) van turnhout naar poperinge, en door kortrijk.

Tom

Er rijden treinen vanuit Brugge tot aan Kortrijk waaronder de L's samengesteld uit de klasieke tweetjes, soms met gemoderniseerde er tussen.
Ook de IC die bastaat uit: 21-M4B-M4B-M4B-M4B-M4ADx
Ook de treinen naar Rijsel bestaan uit de Deense neuzen.
Vanuir Poperinge rijden er breaks en P-treinen met internationale rijtuigen.

Je moet anders maar eens in MSM 15 kijken. [;)]
Tom

5307

vroeger reden er 51'ers op L69 met M1 en/of M2, daarna kwamen de 62'ers met M2 deze 2 gecombineerd met mw40. bij de elektrificatie kwamen er de tweetjes (eerst de groene, daarna gemengd, maar hoe later, hoe meer rode.) nu zijn die vervangen door de al oersaaie gekomen breaks AM80. wat de toekomst zal brengen???

Tom

Er rijd nu ook en 21 met M6 rijtuigen, maar die gaat rechtstreeks naar Rijsel.
Tom

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Tom

Er rijd nu ook en 21 met M6 rijtuigen, maar die gaat rechtstreeks naar Rijsel.



Tom,

Een HLE 21 kan niet op het Franse net rijden.

13erke

Het zijn de am 96'igs die tot Rijsel rijden, die kunnen wel onder 25kV[;)]

Anarchy

Inderdaad, maar wel enkel de AM96 uit de 400 reeks.