Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

mfx (M4) en de ECos

Gestart door fredvervoort, 28 december 2015, 10:54:09 AM

fredvervoort

Ik heb een bijkomende Ecos aangeschaft voor een twee baantje waar ik uitsluitend rangeerbewegingen ga doen.
De mfs locs van Märklin melden zich wel netjes aan maar de geluidfuncties komen niet door. Zet ik de locomotieven (MFX of M4) op een andere Ecoscentrale (van de club en van mezelf) dan komen alle geluidsfuncties normaal door(stoomlocgeluid, fluit, bel, afremmen,enz.). De nieuw geleverde Ecos werd geupdate door de leverancier en de instellingen staan op dezelfde manier.
Alle rijfunctie functioneren normaal. Het zijn alleen de geluidsfuncties die niet doorkomen. Bij het aanmelden zie je de functies een voor een verschijnen maar er komt geen geluid uit. Zelfs al zet ik de locs op een klein stukje spoor dat bediend wordt door een klein Märklin handregelaartje, dan komen de geluiden perfect door. Wat kan er fout zijn? Op de Ecossen van de club en mezelf staan verschillende tientallen locs in het geheugen, bij de nieuwe amper 10.

dani

heb je in je ECOS  de optie  "Railcomm" aangevinkt ?   Ik dacht dat dat een vereiste was.  Of is dat enkel bij ESU decoders ? 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Is  "asymmetrisch signaal" aangevinkt?

fredvervoort

De oplossing is gevonden: de baanspanning was te laag omdat de bijgevoegde ESUtransfo te weinig gaf. Aan het vijsje achteraan gedraaid en tot 19V gezet. Nu gaat alles perfect.
't Is iets lullig, maar je mag het niet vergeten.
Prettig eindejaar aan iedereen.
Fred