Nieuws:

Nu in MSM 263 PRAKTIJK: Crossrail wordt BLS Cargo Nord | Dinosaurusvondst | Het ARCOMORA-concept

Hoofdmenu

Ballasteren

Gestart door Anarchy, 20 juni 2006, 10:56:27 AM

Anarchy

Ok, alvast bedankt!

Havoc

Het begint hier stilaan naar sarcasme te ruiken...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Anarchy

Wat bedoel je Havoc?

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Nee turf is veel fijner.lijkt op geverf zand.
MAAR DAT IS HET NIET.
Ik zoek het nummer wel even op

wim

dat heb ik gedaan,met enige moeite, het heet COARSE TURF

verschillend kleuren geelgroen achtig tot groen
zie hier voor meer info
tik in coarse turf en zoek (de rest is ook de moeite waard)

http://www.woodlandscenics.com/index.htm
http://shop.conrad.nl/Modelspoor/Modelbouw_terreinbouw/Modelbouw_strooimateriaal/Modelbouw_Woodland/

wim ysbeer

Anarchy

Ok, wel bedankt ysbeer!

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Nee turf is veel fijner.lijkt op geverf zand.
MAAR DAT IS HET NIET.
Ik zoek het wel even op...dat heb ik gedaan,met enige moeite, het heet COARSE TURF
Euh [?] ... is mijn Engels dan zo slecht? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

Gerolf ik denk dat je het verkeerd verstaat.
Ik toonde Ysbeer een foto waarvan ik dacht dat het turf was.
Ysbeer zei: "nee turf is veel fijner"
En dan heeft hij opgezocht hoe het precies noemde => "Coarse Turf"

Jeroen

Anarchy

Dit is een voorlopig resultaat. Dit is nog maar het begin. Nog niets met gras tussen gewerkt e.d.

Anarchy

Ysbeer, de grasmatten van Heki die jij aanhaalt, hoe "hoog" zijn die ongeveer? Want de grasmatten deed ik steeds al gezien heb (niet van heki, denk enkel busch) zijn slechts 2 mm hoog schat ik.

Jeroen

ysbeer

Heki heeft 2 soorten nl.laag gras en wild gras.
Wild gras staat op de foto nr3 hier boven,is ongeveer 1 cm lang.
Het is niet zoals Busch op papier geplakt maar los op een soort matjes.
Niet echt goedkoop maar wel een van de beste(er zijn nog durdere)

wim ysbeer

ERVIN

Hoi Anarchy,ik heb je ballastbed eens even goed bekeken,en wat mij opvalt is dat er weinig variatie in terug te vinden is,ik zal hier even enkele foto's plaatsen die ik genomen heb om op mijn baan toe te passen,als je nog meer foto's wil stuur dan maar een PM.[;)]

ERVIN

Zoals ik kan zien liggen je sporen nogal ver uit mekaar,mss kan je het op deze manier oplossen,ik zou ook met meerdere verschillende kleuren werken.

Anarchy

Ok Ervin ik zal het eens bekijken. Maar zoals ik al zei, dit is nog maar het begin. Er moet nog wat aangepast worden enzo. Hoe zie jij het gebruik van meer kleuren? Dooreen of bvb de kleuren zoals ik nu heb maar een halve meter verder bvb donkerder of grijs ballast, ... ?

ERVIN

Ik zou,persoonlijk,ook wat grijs toevoegen aan je ballast,ik vul meestal een potje voor een deel met donker bruin,dan er wat licht bruin bij en dan een heel klein beetje grijs,het hangt er vanaf,mijn goederensporen zien dan weer meer bruin-zwart,maar ik heb ook stukken waar ik enkel grijs heb gebruikt,pas nieuw aangelegd ballast.[;)]