Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

tijdperken logo's op goederenwagens type Sgns(s) en Rils

Gestart door i11, 14 december 2015, 13:44:06 PM

i11

B-Models en LS-Models bieden verschillende containerwagens type Sgns/Sgnss en Rils aan. Veel van die wagens hebben een bepaald logo dat hoort bij een bepaald aantal jaren.
Wat ik mij daarbij afvraag of iemand weet welke die jaren zijn (geweest)?
Wellicht dat het ene logo is opgevolgd door het andere omdat veel van die bedrijfsonderdelen gefuseerd zijn of aangekocht/verkocht zijn. Het tijdperk wat ik verzamel is tussen 2002 en 2008 en ik probeer dus geen wagens te kopen die niet in dit tijdperk passen.

Ik zie de volgende logo-uitvoeringen langskomen:

• B-cargo logo
  • oud TRW logo (is TRW de opvolger van B-cargo geweest en wat betekent TRW eigenlijk?)
  • nieuw TRW logo (wanneer was de omschakeling van oud naar nieuw TRW logo)
  • Touax (is dat onderdeel van de NMBS?)
  • NMBS ICF (wat is ICF en sinds wanneer wordt dat logo gebruikt?)
  • B-Cargo logo, verhuurd aan ECR (wanneer is ECR ontstaan?)
  • Euroluxcargo
  • CFL cargo (opvolger van Euroluxcargo?)

loco

Ik kan iet op al je vragen antwoorden, maar toch op enkele.

Train route Wagon (TRW) wordt een beheerder van het park spoorwegwagons voor verhuur en herstellingen (1 mei 2009) en is dus geen onderdeel van B-Cargo.
ECR (Euro Cargo Rail (deel van DB Schenker)) (14 december 2008) met partnerschap met B-Cargo

TOUAX RAIL is de tweede grootste verhuurder van Intermodal Treinwagens in Europa. De initiële investeringen van de Touax Group in de goederenwagens begon in 1955 en sindsdien heeft de divisie rail een voortdurende groei aangehouden door haar vloot te vermenigvuldigen met vijf in de afgelopen 10 jaar en het bereiken van een totale vloot van 9.100 vracht goederenwagens op het  einde van het jaar 2012.

IFC is volgens mij een overkoepelende organisatie voor maritiem transport van containers maar nu ook actief in continentaal containervervoer. Volgens mij is IFB (Inter Ferry Boats) lid van deze organisatie samen met TRW (Transport Route Wagon)

IFB is een filiaal van NMBS (nu NMBS-Logistics)
Inter Ferry Boats (IFB) organiseert vervoer van maritieme containers en vervoer op het land. Train route Wagon (TRW) wordt een beheerder van het park spoorwegwagons voor verhuur en herstellingen (1 mei 2009), maar was daarvoor de tegenhanger van IFB op het land.

Waarvoor google allemaal niet goed is hé.
Anderen kunnen mij nog verbeteren of aanvullen.
Je kunt ook één en ander lezen op deze site http://www.cooltrain.be/index.php/tijdperken?showall=1&limitstart=
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be