Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

edit van uw antwoordt

Gestart door janjozef, 16 juni 2006, 11:07:51 AM

janjozef

Dikwijls gebeurt het dat er mensen gewoon hun antwoord editeren zonder er echt een verandering in aan te brengen. Het enige doel is de bewuste topic terug vanboven in de lijst te krijgen zodat hij beter opvalt. Zou het niet beter zijn over de bewuste topic wat meer informatie te geven zodat de lezers eerder geintresseerd lezen dan zich te ergeren aan het feit dat zij moeten opzoeken waar de wijziging ergens kan (en dikwijls niet eens ) gebeurt zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

#1
Ik moet zeggen ook wel eens gebruik te hebben gemaakt van de edit om iets te her plaatsen,vooral wanneer een reactie vrijwel de zelfde tekst bevatten als wat ik voor enige dagen al geschreven had.
ZAl best geen opzet zijn,maar mischien helpt het als de gene die reageert eerst eens even leest op zijn opmerking al niet is gezegd.
Je daar dan bij aansluiten of er een correctie op geven of een aanvulling is natuurlijk altijd mogelijk.
Maar exact het zelfde nogmaals beweren heeft niet zoveel zin en geeft de indruk  dat men eigenlijk het onderwerp niet gelezen heeft.

wim ysbeer

Gerolf

#2
Ik denk dat Janjozef vooral doelt op "reclameboodschappen", aankondigingen van evenementen en zo.
Zelf editeer ik alleen als ik opvallende tikfouten e.d. zie in mijn posts.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Nonkelronnie

#3
ook handig is om als je een post editeert, er bij te schrijven waarom je die post ge-edit hebt!

in de trend van:

edit: typfout

of edit: blablablabla

waar blablabla dan de extra tekst is die je aan je post toevoegt

Gerolf

#4
Goeie tip, Nonkeltje. Ik zal proberen eraan te denken als ik nog eens iets moet corrigeren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

karthuizer

#5
Dan zou ik janjozef voorstellen om te beginnen met de titel van dit topic te 'editen'. [:0]

Jurgen

#6
Jawadde Janjozef, blijkbaar toch al enkele jaartjes van de schoolbanken verdwenen denk ik. [:D] Antwoordt???[?][:I]
Maar je hebt gelijk. Onlangs heb ik Fremo dat nog zien doen. Er was een antwoord geplaatst, beetje later werd er iets toegevoegd (met rode en vette letters) en een dag later was dat antwoord verdwenen en stond er een nieuw antwoord een beetje verder in het topic.
Het was nog te volgen, maar als dat te dikwijls gebeurt ga ik ook niet meer kunnen volgen h?.
Fremo, je moet je nu niet aangevallen voelen hoor. Dit was gewoon het eerste voorbeeld dat bij mij opkwam. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

#7
Heb mijn eerste tekst geediteerd maar de titel is blijkbaar niet mogenlijk mea culpa, mea culpa

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#8
citaat:
Geplaatst door janjozef
Heb mijn eerste tekst geediteerd maar de titel is blijkbaar niet mogenlijk mea culpa, mea culpa
Zie het als een illustratie van een reden om te editeren[;)] Het sluit dus aan bij deze discussie [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#9
dank U Gerolf dat lucht echt op. [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

#10
Ach, missen is menselijk. Als ik mein ijgen vouten hier op het vorum een keer moesd telen h?... [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.