Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

seintjes in de ecos steken ( een probleem met )

Gestart door benny vergauwen, 12 november 2015, 20:24:28 PM

benny vergauwen

hoi vrienden

ik zit met een groot probleem ;

ik heb een viermaal decoder adres 1 gegeven voor mijn seintjes ( viessmann decoder 5213 ) nu ik wl dus mijn seintjes in de ecos steken als ik sein 1 op adres 1 zet dan sein 2 op adres 1 want de decoder is adres 1 denk ik dan
als ik dan van rood op groen wil schakelen dan gaan beide seinen samen verzetten van rood naar groen en dat is helaas niet de bedoeling

nu is het wat doe ik mis aub wie kan mij hierbij helpen

groetjes

Snobby Crash

Hey Benny,

Zoals reeds eerder opgemerkt hier wil je naar mijn mening al kunnen
lopen, terwijl je nog maar net op je poep kan zitten, laat staan kruipen...

Sorry hoor, maar ik denk dat je jezelf wil voorbij steken in je nieuwe digitale
wereld...

Alles op zn tijd, eerst een loc leren programmeren, nadien wissels aansluiten op een
wisseldecoder (was je vraag enkele dagen geleden), dan komt het bezetmelding...
en nadien seinen...

Steek je eigen niet voorbij, want dan gaat het binnenkort mis en ga je een andere
hobby kiezen...

Geert

Snobby Crash

Ik zie je dinsdag in de club, kunnen we het over je problemen

met digitaal wel even hebben.....

Geert

755philippe

Benny,
Waarom sein1 en sein 2 elk op adres 1 zetten. Begrijp ik niet goed tenzij deze 2 verschillende seinen steeds gelijktijdig dezelfde seinstand moeten hebben. De normale werkwijze is sein 1 op adres 1, sein 2 op adres 2, sein 3 op 3 enz... Ik werk ook met de ecos maar eerst leren stappen alvorens te willen lopen.
Alles komt op zijn tijd maar alles tegelijkertijd gaat niet. Neem mijn opmerkeng niet als kritiek maar de ervaring heeft mij dit ook geleerd. Alles stap voor stap en dan komt het goed.

Mvg

755philippe

benny vergauwen

hoi vrienden

ik loop mezelf echt niet voorbij hoor mijn locomotieven zitten allemaal al in mijne ecos
ook mijn wissels werken al via de ecos centrale
nu het volgende wat ik dan nog wil is dat ik mijn seintjes erop kan aansluiten he

dat is alles

Snobby Crash

Benny,

Hier heb je een link naar de schakeldecoder:

http://www.modelbaan.ath.cx/pdf_s/Viessmann/5213_schakeldecoder.pdf

Per module kan je 4 adressen instellen. Ik zou voorbeeld beginnen met adressen
boven de 100 voor je wissels en vb boven de 150 voor je seinen.
Je loks kan je dan adressen geven onder de 100.
Aan de hand van de mini schakelaars kan je een adres instellen per module.
Kijk even na of die correct staan voor het juiste adres.
Als je dan je sein aansluit zoals in de handleiding moet dit werken.

Succes en als het niet lukt, breng je dinsdag je centrale, module en sein even mee
naar de club en kunnen we samen kijken wat er fout is !

Geert

benny vergauwen


dani

zorg er gewoon voor de NIETS  in je configuratie hetzelfde adrs heeft als eender welk ander element.  (sein, wissel, lok , ...)

Dat bespaart je al heel wat moeite.

Denk aan de postbode die een brief moet bezorgen in een dorp waar alle straten dezelfde naam hebben en waar elk huis in die straten het huisnummer 7 heeft en er nergens een naam op de brievenbus staat .....   
-- het dorp is je digitale layout en omgeving
-- de straten zijn je soorten apparatuur zoals seinen, wissels, ontkoppelaar,s loks, accessoires....
-- de huizen zijn de individuele items , apparaten, decoders en de kanalen daarop

Digitaal is hetzelfde, het ADRES in het digitale net is cruciaal.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

benny vergauwen


Ben

Citaat van: dani op 13 november 2015, 09:00:44 AM

zorg er gewoon voor de NIETS  in je configuratie hetzelfde adrs heeft als eender welk ander element.  (sein, wissel, lok , ...)


Waarom mag een lok niet hetzelfde adres hebben als een wissel?

Gr, Ben.

dani

voor mijn part mag je dat gerust doen, Ben...

maar om problemen te vermijden :  keep it simple and stupid.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Doornroosje

Dani, dat lukt natuurlijk maar tot je nummertjes op zijn. Aan de andere hand heb je tegen dan ook wel excel of andere hulpmiddelen nodig om het overzicht nog te bewaren...

dani

#12
zo kunnen we natuurlijk weer tot vervelens toe door drammen hee gasten ....

Als je een moderne centrale hebt kan je makkelijk tot 999 adressen gebruiken als je DCC decoders dat aan kunnen.   (met MM ligt het anders)
Tegen dan ben je al even zoet.


jullie vergeten hier 1 ding :   HET GAAT OM EEN DIGITALE BEGINNER  en ik wil die zo SNEL mogelijk, zo SIMPEL mogelijk en zo MAKKELIJK mogelijk op weg helpen.


.... en ik weet ook wel dat het anders KAN, maar stop nu toch eens eens met het overbodig moeilijk te maken.
ZO worden mensen die een EENVOUDIGE vraag stellen direkt ontmoedigd en zien de bomen door het bos niet meer.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

benny vergauwen

dat is wel zo danni dat is ook de reden waarom ik in 2010 alles in de kast heb gezet en er nu pas terug eens heb uitgehaald

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.