trein automatisch laten stoppen

Gestart door benny vergauwen, 07 november 2015, 22:07:14 PM

benny vergauwen

beste


vrienden nu kan ik analoog mijn seintjes op rood zetten en op groen zetten maar ik moet de trein zelf tot stil stand brengen

is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de trein automatisch ook stopt

ik rij met C rails van marklin


groetjes wie kan er mij helpen aub

OlivierV

Dan denk ik dat je best eens gaat googlen over treinbaanbeveiliging, je zal dan hoe dan ook je baan moeten gaan opdelen in secties om dan via detectie je seinen te gaan regelen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

benny vergauwen

is dat zoiets als c als isoleren aub?

59erke

Uw rails thv waar de trein moet stoppen onderbreken of m.a.w. stroomloos laten zetten door het sein
Dit doe je met speciaal bij marklin verkrijgbare isolatielipjes die je tussen uw rails steekt

Vroeger stond dit uitgelegd in de catalogus, misschien kan deze link ook helpen (is wel niet bij C rails maar ik vermoed dat het principe hetzelfde is.

http://www.marklin.com/tech/SignalManual.pdf
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jurgen

Je kan schakelrails gebruiken hiervoor.

Ik gebruik ze zelf niet, maar je kan dan een bepaald traject maken waarin je trein tot stilstand moet komen. Als het sein weer groen wordt zou je trein dan automatisch moeten vertrekken.

Verder dan erover lezen ben ik nog nooit geraakt en ik ben het voorlopig ook niet van plan. Mijn baan is klein genoeg om het overzicht te bewaren en op die manier heb je meer spelmogelijkheden dan wanneer alles automatisch geregeld wordt.
En ik heb er weinig verstand van ook.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.