NMbS belgische seinen

Gestart door Svendw, 29 oktober 2015, 16:25:10 PM

Svendw

Beste,

Ik ben op zoek naar belgische seinen, maar zie door het bos de bomen niet meer.

Er zijn een paar fabrikanten hierover, maar welke zijn nou juist correcter, of beter voorbereid voor digitaal gebruik en rijden via Koploper?

Welke soorten decoders zijn er voorhanden, en het beste aanstuurbaar met koploper?

Ik zoek dus iemand die een beknopte opsomming kan maken, zodat ik uit het bos toch een boom kan kiezen..

Bij voorbaat dank alvast!
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Michael

Sven dat bos bestaat maar uit 2 bomen, Staf de Meester ( geen ervaring mee maar vaak genoemd op het forum) en Van Biervliet.
Beide seinpalen zijn via koploper aan te sturen, maar ja je zal wat moeten uitzoeken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

Je ook nog seinen van Henckens.
Ik ben al bezig om te informeren naar levertijden en wat er is.
Seinen zijn iets dikker en steviger dan die van Staf, maar ook iets grover.
Werken met glasvezel en staan bijna overall op mijn baan. http://www.rogeville.be/blrogeville.htm

Zodra ik meer info heb zal ik het laten weten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Svendw

Ik ben benieuwd Mark! Heb je een idee qua prijzen?
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

loebaske

#4
Dat is een Henckens sein,de achterkant is wel open.... wat die nu kosten, geen idee...waar te verkrijgen, nog minder een idee



Zo ziet een echt sein er uit ..



Niet vergeten de krokodil te plaatsen...








reeves

Buurman,

Staf de meester, top, geen glasvezel bedoeling ivm strooilicht.
Seinen sturen via koploper, geen problem gewoon een decoder voor nmbs seinen kopen en de integreren in je baan , decoder dezelfde definitie geven van je decoder in koploper zoals je wissels instelt bij eigenschappen, decodernr ingeven en seinbeelden instellen.

Anders eens komen kijken bij mij thuis

Groet Tom

755philippe

Sven,
Ik bestuur mijn baan met de seinen van Staf Demeester. Deze zijn top en naar mijn mening ook degene die de echte seinen het meest benaderen. Je moet wel wat geduld hebben want Staf maakt deze seinen eigenhandig wat wel wat langer duurt. Best bij hem een groter hoeveelheid bestellen en dan krijg je nog wat korting ook. Seinen zijn goedkoper dan die van B-models. Ik gebruik de OC32 om de seinen aan te sturen wat perfekt met koploper werkt. Met een module kun je ongeveer 6 Belgische seinen aansturen en geeft ook de juiste kleuren aan. Werken met OC32 is in het begin wat zoekwerk maar ik ben er ook uitgeraakt.
Mvg

755philippe

oebr

http://belgie-belgique-belgien.be/seinen-signaux-signale/

De seintjes van Staf zijn handwerk en worden samengesteld volgens de wensen van de koper.
Dit is vooral interessant op plaatsen waar specifieke afwijkende situaties uitgebeeld moeten worden.
Ook interessant om weten is dat de seinen met gekleurde lensjes uitgerust zijn zodat de werkelijke kleuren
ipv LED-kleuren weergegeven worden.

Voor wie SDM-seinen op z'n baan staan heeft: mocht je ons enkele foto's willen sturen zeker welkom, dan kunnen we de catalogus en website wat verfraaien met getuigebeelden. Alvast dank.
telesfeer AT telenet PUNT be

Een hobby moet een hobby blijven en daardoor zijn er inderdaad wel wachttijden.
De mooie seinen van VBV zijn dan ook zeker een alternatief voor wie eerder standaard situaties en dito seinen wil uitbeelden. Qua prijs zitten beide producties in dezelfde range.

http://vanbiervliet.com/belgische%20seinen.htm

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske

Dit is een sein van Staf en een cijferbord..






Svendw

Zeker interesse in de seinen van SDM. Alleen, hoe te contacteren, en hoelang bedraagt de wachttijd? Ik hoef ze morgen niet, maar over 5jaar hoop ik ze toch geplaatst te hebben 😜

Tom, kom zeker eens kijken daarnaar, zijn ze al gepland op uw baan?

Groeten sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

loebaske

#10
Je kan hem bereiken op zijn mail adres gustaaf.de.meester
  • telenet[.]be
    De masten heb ik wel gemaakt uit nieuw zilver, ondertussen heeft Staf die ook heb ik onlangs vernomen op de OD van de AMSAC

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

knibbelknabbel

Opgepast met mailadressen op forums te plaatsen. Binnen de kortste keren zijn ze vol spam en werken ze niet meer...

Dit is beter: http://belgie-belgique-belgien.be/seinen-signaux-signale/


loebaske

En wat is het verschil?? die link geeft ook toegang tot zijn mail en als die vol spam zit is het van forum leden??

Gerolf

Het verschil: links worden niet door automatische software (spybots) herkend, mailadressen wel
Ik heb daarom het mailadres van staf "gecamoufleerd" ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw