Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Type 49 ??

Gestart door Peter, 27 oktober 2015, 11:35:28 AM

Peter

Het verwondert me een beetje dat er blijkbaar nog niemand (heb er althans nog geen foto van gezien) een model heeft van de stoomlok type 49
en dit ondanks dat zowel Liliput als ook Brawa er een prachtig model van hebben (in Duitse versie)
In het uitstekende boek over de Baureihe 75 staan er prachtige foto's van de Belgische versie, zowel als Nord Belge, als NMBS.
Foto's hiervan kopieren is helaas niet mogelijk, omdat ik het boek dan veel te ver moet open plooien, en helaas...copyright
Misschien is Liliput te overtuigen een Belgische versie er van te brengen.

Met vriendelijke groeten
Peter

ACFI

Dag Peter,

MTE heeft een model van de HL 49 op basis van het liliput model.



Het model beschikbaar in de MTE Shop online http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm

M.v.g.

ACFI.

loebaske

en mag gezegd worden dat het een mooi afgewerkt model is, heb het al kunnen bewonderen...TOP

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 27 oktober 2015, 11:57:44 AM
en mag gezegd worden dat het een mooi afgewerkt model is, TOP

Mag ook al zeker voor die prijs!

;)

loco

Ook Jocadis heeft door DJH ooit een versie laten maken waarmee je de NB en de NMBS versie kon maken. Maar dit was een bouwkit en geen afgewerkt model en in die tijd ook al prijzig.

Peter

Als ik de foto's vergelijk met zowel het MTE, het Liliput als het Brawa model is er toch wat werk aan. Zover het de N.B versie s er minder werl, maar voor de NMBS moet de kolenbak toch een serieuze verandering ondergaan.
Van het DJH model heb ik nog geen foto gezien maar ik vermoed dat dit ook de N.B versie is omdat die ook bijna hetzelfde waren als de twee loks die bij het grote voorbeeld bij de A.L in dienst waren.

Daarom mijn vraag heeft iemand dit model al gebouwd/verbouwd op basis van het Liliput of het Brawa model
Met vriendelijke groeten
Peter

loco







Dit is een foto van één van de Belgsiche versies en wat ik ervan gemaakt heb op basis van de Jocadis kit.

Ik heb geen foto's van de originele versie en kan dus niet vergelijken. Jammer

guy holbrecht

In de bespreking van het type 91 van Liliput is bij het besluit de hint naar het type 49 gegeven. Allicht heeft de vertegenwoordiger hier nota van genomen en is men ondertussen bij Liliput op de hoogte. Hopelijk bijten ze in het lokaas dat is uitgeworpen.

Groeten,
Guy

Peter

Peter, zal proberen volgende zondag voormiddag naar Muizen te komen, zodat je de foto's in het boek kan bekijken.

Ps: je hebt een prachtig model van die bouwdoos gemaakt
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Altijd welkom. Ik zal er zijn.