Heljan of VBV reeks 54

Gestart door MDK193, 12 oktober 2015, 13:45:36 PM

nmbssncb

En als je een zwak heb voor metalen bovendien blijft alleen het Märklin model over... (tenminste als je 3-railer bent).

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

vyncky

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2015, 23:24:50 PM
Citaat van: loebaske op 12 oktober 2015, 20:19:11 PM
daar heb je wel een punt Yannick, gelukkig kan je die binnenkort omruilen voor de juiste handgrepen...
handgrepen bovenop de neus, die Belg heeft er geen ! :-\

Dat ook (was ik vergeten :), maar ik bedoelde de handgrepen aan de deur. In die van het TSP (ex luxemburg) zit een knik in, bij die van de NMBS niet ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

MDK193

CiteerEen vraagje voor de kenners: in welke livrei heeft dit model voor het laatst de etoile du nord naar Amsterdam gereden in de reguliere dienst ? Aangezien ik er niet zo in thuis ben, zou een verwijzing naar een plaatje handig zijn. Wel nummer, dubbele of enkele koplampen ?

Niemand ?

bollen neus

Citaat van: MDK193 op 15 oktober 2015, 18:00:36 PM
CiteerEen vraagje voor de kenners: in welke livrei heeft dit model voor het laatst de etoile du nord naar Amsterdam gereden in de reguliere dienst ? Aangezien ik er niet zo in thuis ben, zou een verwijzing naar een plaatje handig zijn. Wel nummer, dubbele of enkele koplampen ?

Niemand ?

Maar ben jij er al uit voor welk merk je gaat? Dat was toch de titel van dit draadje?
Den Eric.

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: MDK193 op 13 oktober 2015, 08:38:01 AM
Citaat van: oli 11/01 op 12 oktober 2015, 20:36:49 PM
Een vraagje voor de kenners: in welke livrei heeft dit model voor het laatst de etoile du nord gereden in de reguliere dienst ? Aangezien ik er niet zo in thuis ben, zou een verwijzing naar een plaatje handig zijn. Wel nummer, dubbele of enkele koplampen ?


HLD 204.001->008 met enkele lichten en dubbele fijne gele strepen -> EPO III schildering.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

OlivierV

Denk dat je daar niet direct een sluitend antwoord kan op geven.

De locs type 204 (reeks 54) zoals ze in dienst kwamen hebben er allicht allen eens mee gereden. Maar die hadden niet allemaal dezelfde schildering.


Zelf heb ik de 204.005 van Roco met enkele streep.


Maar ze hebben ook een 204.007 met dubbele streep (wel bijna niet te vinden, ben er ook al enkele jaren passief naar op zoek), dat zijn locs die zeker kunnen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oli 11/01

In Paris-Nord



In Tergnier



Na de grens


Herwig

#22
Moet je 's kijken naar de exacte plaats op de neus van het derde (  "internationaal" ) licht:
bovenste foto:  géén ;       
middenste zw/w foto:  niet gans bovenaan ;
onderste foto:  bovenaan ;

( ter info voor wie, zoals ik, het over de H0-locs toch nog eens wou nalezen:
   MSM 141/p.18>21 :    NMJ      5404          met  2 sierlijnen & wiel  &   5 lichten
   MSM 144/p.18>21 :    VBV      5204          met  1      lijn               &   4
   MSM 147/p.22>25 :    Märklin 204.001      met  2     lijnen  & wiel  &   2
   MSM 149/p.  7       :    NMJ      202.020     met   1     lijn               &   2
                                                      003
voor de bespreking van de Roco-versie moeten we iets verder terug in tijd  )

Herwig

#23
Zou er ooit een versie komen in H0 met de oorspronkelijke   jaren '50   dikke sierlijnen ( zoals de CFL    +/-  bleef gebruiken )  ?

OlivierV

Misschien wel Herwig, fleischmann heeft die wel ooit in zijn assortiment gehad, maar dat model is ondertussen ook al meer dan voorbijgestreefd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

#25
M S M    -   A C T I E     2 0 1 6 
Is dit geen   idee     voor MSM-actie 2016  ?                 Oudste livrei Bolle Neus .
( maar twee jaar na elkaar tijdperk III, daar zal niet iedereen mee akkoord gaan, zeker ? )

FREMO e.V. - afd België

@ MDK 193 - Martijn,

Om verdere correcte info te kunnen doorgeven moet je mij eens vertellen in welke periode de fameuze ' L' oiseau Blue' situeert.

Voor 1970 of na 1970.

Voor 1970 was die in NL samengesteld uit NS personenwagens + C.I.W.L.T. voertuigen.
Daaruit volgt dat de HLD 204 met en zonder 3de koplicht heeft gereden en enkele koplichten.
De NS rijtuigen bleven in Roosendaal achter en enkel de C.I.W.L.T. rijtuigen reden door naar FBMZ.

Na 1970 waren die treinen gevormd met de nieuwe inox rijtuigen en HLD reeks 54 met 3de koplicht en enkele en/of dubbele koplichten. Volgens de rotatie van aanpassing in HET FAZ.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

MDK193

Kijk, dank

Na 1970 waren het inderdaad de inox rijtuigen. Die zijn "in den nederlandse" getrokken door HLE 15, HLE 25.5, HLD 51 en HLD 54 (of nog 204 ?)

De 51 en 15 heb ik al (cf foto's) en de 25.5 staat in bestelling. Weliswaar voor de oude benelux, maar toch. En de Marklin PBA rijtuigen heb ik ook al.

Ik heb een marklin 3066 (zo oude gietijzeren bonk) maar die past toch niet helemaal tussen de eerder genoemde modellen, vandaar mijn interesse. Ik vind de VBV 5404 wel interessant, en op de foto's te zien (de 3e) lijkt dat ook de een versie die hier gereden heeft. Maar ik vind die trein wel lang....

Rangeerduivel

Citaat van: MDK193 op 16 oktober 2015, 14:28:01 PM
Maar ik vind die trein wel lang....

Een trein is meestal lang hé,daarom noemt men het ook.....een trein!
Als je de loc van VBV bedoelt,die is qua afmetingen tamelijk correct :)

;)

MDK193

Jawel

Maar de etoile du nord was op de reis tussen Brussel en amsterdam dacht ik niet veel langer dan 3 wagens.