Heljan of VBV reeks 54

Gestart door MDK193, 12 oktober 2015, 13:45:36 PM

MDK193

Allen

Gesteld dat ik in de markt ben voor een reeks 54 (AC), wat zou jullie voorkeur hebben? De VBV of de Heljan? Welke gelijkt het best?

Volgens mij is de Heljan duurder maar is dat verschil gerechtvaardig?

stevend

Vergeet de Marklin niet , voor ac.
De laatste versie is ook juist op schaal , naar het schijnt

Metpetergaathetbeter

ik zou die van VBV kiezen dan rook je je Belga niet alleen ! ;D ;)

Stedahult

Heljan? Bedoel je niet NMJ? Kan geen 54er vinden bij Heljan,
ook niet aangekondigd. Linkje misschien?
Mvh. Steef

loebaske

Mijn voorkeur gaat naar NMJ, volgens MSM een model dat echt precies op schaal en korrekt is
Ieder zijn mening natuurlijk, staat hier trouwens een draadje over weathering van de bolle neus.

vyncky

Citaat van: loebaske op 12 oktober 2015, 20:13:56 PM
Mijn voorkeur gaat naar NMJ, volgens MSM een model dat echt precies op schaal en korrekt is
Ieder zijn mening natuurlijk, staat hier trouwens een draadje over weathering van de bolle neus.

op de handgrepen na natuurlijk. Als je de loc van 't TSP wil, dan zijn ze correct.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loebaske

daar heb je wel een punt Yannick, gelukkig kan je die binnenkort omruilen voor de juiste handgrepen...

doomslu

De modellen van NMJ en VB zijn beiden zeer nauwkeurig op schaal.
De keuze zal een kwestie van smaak zijn, zeker?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: loebaske op 12 oktober 2015, 20:13:56 PM
...volgens MSM een model dat echt precies op schaal en korrekt is


VBV en Märklin zijn ook exact op schaal hoor.

Het model van VBV is dan wel een budgetmodel. Daardoor zullen bepaalde details misschien iets minder gedetailleerd (maar nog steeds zeer goed) zijn dan bij Märklin en NMJ, maar dit vertaald zich dan ook wel in een goedkopere prijs.

Ik denk dat je bij geen enkel model een miskoop zal doen.

Als je dus iets tegen een bepaald merk hebt, dan koop je dat niet. Ben je net voorstander van een bepaald merk, dan ga je gewoon daarvoor.
Speelt het merk geen rol, kies dan voor datgene waar je al ervaring mee hebt. Heb je nergens ervaring mee, kies dan volgens je gevoel. Heb je geen gevoel en ben je krap bij kas, kies dan budget.
Ik kan nog verder gaan, maar ik denk dat ik mijn punt gemaakt heb. Er is geen "beter" of "beste" model, er zijn gewoon 3 topmodellen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oli 11/01

Ik heb de 3 versies in AC

1) VBV voor de prijs ( zonder geluid ) of de geluiden ( de echte )
2) Märklin voor de rij-eigenschappen ( alleen met geluid en niet de echte )
3) NMJ , een echte 2R met een sleper eronder, problemen op wissels en blijft hangen op 24997 ontkoppelstuk  :( :( :( Geen Topmodel in 3R

Herwig

Zo'n NMJ heeft, volgens MSM, toch van die   "zatte"    lijnen op de kop, rond de lichten ?

vyncky

Citaat van: loebaske op 12 oktober 2015, 20:19:11 PM
daar heb je wel een punt Yannick, gelukkig kan je die binnenkort omruilen voor de juiste handgrepen...

ah da's nieuw voor mij ;)

interessant...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

MDK193

Citaat van: Stedahult op 12 oktober 2015, 19:40:32 PM
Heljan? Bedoel je niet NMJ? Kan geen 54er vinden bij Heljan,
ook niet aangekondigd. Linkje misschien?

Excuses,  bedoelde idd nmj

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 12 oktober 2015, 20:19:11 PM
daar heb je wel een punt Yannick, gelukkig kan je die binnenkort omruilen voor de juiste handgrepen...
handgrepen bovenop de neus, die Belg heeft er geen ! :-\

MDK193

Citaat van: oli 11/01 op 12 oktober 2015, 20:36:49 PM
Ik heb de 3 versies in AC

1) VBV voor de prijs ( zonder geluid ) of de geluiden ( de echte )
2) Märklin voor de rij-eigenschappen ( alleen met geluid en niet de echte )
3) NMJ , een echte 2R met een sleper eronder, problemen op wissels en blijft hangen op 24997 ontkoppelstuk  :( :( :( Geen Topmodel in 3R

Kijk dat is goed om te weten.

Een vraagje voor de kenners: in welke livrei heeft dit model voor het laatst de etoile du nord gereden in de reguliere dienst ? Aangezien ik er niet zo in thuis ben, zou een verwijzing naar een plaatje handig zijn. Wel nummer, dubbele of enkele koplampen ?

Ik weet dat de museum 5404 de afscheidsrit heeft gedaan, maar regulier kan ik niet vinden.