Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Nieuwe Locomotieven en rijtuigen

Gestart door tufken, 13 juni 2006, 10:23:10 AM

Brunel

1991?
Toen was MSM er nog niet h?? Als het gaat om het bereik, dan kan MSM beter zoiets grondig organiseren in het tijdschrift en op de site.

Een losse vraag op een forum zal waarschijnlijk niet veel opleveren. Maar als fabrikanten en vertegenwoordigers meelezen - en dan doen sommige - dan leren ze in de loop der tijd heel wat over de wensen die leven.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rgp
De laatste mailing in 1991 via FEBELRAIL heeft 276 antwoorden opgeleverd
Betekent dit dat het intussen al 15 jaar geleden is dat Febelrail nog een mailing heeft gedaan [:0] [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Laat ons niet zeveren febelrail bereikt nog niet eens al de clubs, laat staan dat ze de losse modelspoorders bereiken. Deze hebben helemaal geen behoefte aan overkoepelende organen. Dat terzijde.

Wat betreft de te maken modellen er zijn nog een groot gedeelt duitse stomers die door de grote fabrikanten ( en dan zie ik het ruimer dan alleen roco ) reeds in de duitse versie zijn uitgebracht, mits weinig kosten kunnen die allen in een belgische versie worden uitgebracht. Een heruitgave van alle door roco reeds uitgebrachte modellen zoals hierboven al aangegeven in andere versies kan ook nooit slecht zijn. Een loc waar ook velen in kunnen geintresseerd zijn is een goede 60 zoals door Klein ooit uitgebracht.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Als men dan een stomer wil uitbrengen, laat ze dan een model van een museumloc nemen. Dan hebben ze meteen een grotere groep kopers. Van tijdperk I, II of III tot tijperk V.
Tot nu toe is er volgens mij nog altijd geen museumloc op de markt. Ik kan mij ook vergissen natuurlijk.
Een betaalbaar treinstel zou ook niet misstaan op mijn baan. De Break van Olaerts is een prachtig model, maar veel te duur voor mij. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

renstimpie

In N, zie ik de reeks 59 ook wel zitten. En terug enkele wagons.

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Tot nu toe is er volgens mij nog altijd geen museumloc op de markt. Ik kan mij ook vergissen natuurlijk.
Wel op de markt, maar niet voor de gewone beurs. Kijk maar eens bij Jocadis, Olaerts, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Een 26 met kuiptender zie ik wel zitten, ik vindt dat fantastische machines. [:p]
Mischien in de versie van de TSP
Tom

rgp

Dag,

Bon is het nu door het feit van het nummer 50, maar kan men nu al niet meer lezen !

De laatste mailing die IK gedaan heb dateert van 1991.  De aldaar weerhouden modellen "top 5" per categorie zijn allemaal geproduceerd in de daarop volgende 10 jaar !

Ik heb er in een ander draadje al over gesproken een aantal maanden geleden.

FEBELRAIL of overkoepelende orgaan niet nodig ?  Neen het zijn Pol, Pier en Jef die het nodige gewicht bij de importateur gaan brengen.  laat me niet lachen.  Die vraagt eerst: wie zijn jullie en wie vertegenwoordigen jullie.  Het tweede antwoord is wijzelf waarna hij u de deur wijst.

Trouwens over aantallen gesproken: FEBELRAIL is belangrijker dan de leden op dit Forum: hier hebben er maar 30 geantwoord, bij FEBELRAIL 276 !

Maar zoals ik al zei: liever kleine groepjes dan nationaal via clubs samenwerken: kijk maar naar Europa: het is o zo moeilijk iets van zich los te laten voor het gemeenschappellijk doel.

Er is maar EEN oplossing: massaal toetreden tot een organisatie die de belangen verdedigt, die heeft dan wat in de pap te brokken en zal gehoord worden.

vb: stel Organisatie X doet een mailing om de wensen kenbaar te maken en daaruit blijkt dat de reeks 11/12/21/27 het meest gewenst model is voor een beginprijs van 150 euro.  Diezelfde organisatie zendt dan een inschrijvingsformulier rond voor dat model met twee opties:
optie 1: ja, ik ben ge?nteresseerd.
optie 2: ja, ik verbind mij ertoe om EEN exemplaar van model 11/12/21 of 27 te kopen voor de richtprijs van 150 euro in DC analoog, 180 euro DC digitaal, ......  te leveren v??r xx/xx/200x
Met die info gaat de organisatie naar alle fabrikanten en speelt ze tegen mekaar uit.
En dan krijg je vat op de markt.

Een probleem: je hebt dan wel vrijwilligers nodig en die zijn er niet.

Roland

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rgp
... maar kan men nu al niet meer lezen ! De laatste mailing die IK gedaan heb dateert van 1991.
Misverstand. Dit was me niet duidelijk, ik dacht dat je Febelrail in het algemeen bedoelde, vandaar mijn verbaasde reactie [:I]
Ik twijfel trouwens niet aan het nut van een overkoepelende organisatie. Dat die op vrijwilligers draait is helaas logisch in ons wereldje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tufken

Dan is het beter dat ik er hier mee stop, ik zal het zo doorgeven.

Maar let op voor een productie moeten ze zeker zijn dat er min. 3000 stuks verkocht worden
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


M4m

Voor mij hoeft er niet direkt iets nieuws ontwikkeld worden, als je bekijkt wat er nu in ontwikkeling/produktie is.
Wat leuk zou zijn is dat het modellen zijn die nog niet geproduceerd zijn, maw.iets nieuw nieuws of echt origineel.
Na mijn aanschaf van de reeks 51 heb ik goederenwagons bij aangekocht.
Met wat er in de toekomst gaat uitkomen aan krachtvoertuigen mag er voor mij wat meer variatie komen in hetgeen die krachtvoertuigen voorttrekken.
Spoorse groeten, Peter

Tom

Voor mij hoeft het zeker geen loc te zijn.
Een rijtuig of goederen wagon mag ook bv. M6.
Tom

Kedeng Kedeng

Van mij hoefen marklin/roco/fleishmann ?
Geen nieuwe ontwikkeling voor Belgische modellen doen,
Wij belgen hebben onze eigen fabrikant (Mehano & LSM)
En deze kunnen het beter en goedkoper [:I]

Ik wil zeker niet zeggen dat die anderen fabrikanten het niet mogen doen of proberen.

Brunel

citaat:
Geplaatst door rgpEr is maar EEN oplossing: massaal toetreden tot een organisatie die de belangen verdedigt, die heeft dan wat in de pap te brokken en zal gehoord worden.




Bij dingen die ik echt belangrijk vind doe ik dat wel, maar bij treintjes doe ik wat kalmer aan.
Ik dacht altijd dat 'bestuurtje spelen' een Nederlandse ziekte was.

In het Noorden kreeg Beneluxrail wel voor elkaar wat jij bepleit. Een wat losser verband dan een vereniging. Daar werden regelmatig polls gehouden naar wat mensen wilden en geleidelijk wordt dat ook geproduceerd: NS1300, ICR, Plan E, Hondekop. De opvolger //www.beneluxspoor.netzal wel proberen dat voort te zetten. Zo'n moderne aanpak zou via het forum van MSM en het tijdschrift zelf toch ook moeten kunnen.

Als MSM zijn best zou doen, dan zal het bereik een stuk groter zijn dan Febelrail vermag. Maar ja, ik denk wel eens dat MSM zich een beetje door Febelrail laat ringeloren.

Jurgen

Hola Kedeng. Dat andere fabrikanten nu ineens niks meer moeten doen is toch wat overdreven. De M?rklin, Roco, Fleischmann... modellen zijn minstens even goed als die van LS en Mehano.
De prijs van een Roco of M?rklin is hoger ja, maar dat moeten we erbij nemen zeker.
Ik geef ze nog een paar jaar en dan zullen ze hun prijzen wel moeten laten zakken. Dat is gewoon pure economie. Hoe meer goederen geproduceerd worden, hoe lager de prijs daalt. Dat was de regel van vraag en aanbod als ik me niet vergis.
Laat alle merken dus maar produceren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.