Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vervormde wagons Klein

Gestart door Huugooke, 15 september 2015, 12:48:44 PM

Huugooke

Nog dit opgegraven: de wagons van Kleinbahn zaliger, vervormd door metaalpest.
Een nieuwe bodem is niet moeilijk, maar wat voor lading zou hier in kunnen om het wat acceptabel te maken?


loebaske

 :D :D :D ligt hier ook zo ééntje klaar, al wat bewerkt met de soldeerbout en als lading frees/draai krullen, oude metalen (in plastiek !! )...wel eerst wat verzwaren met wat lood van banden, onderaan ligt er een stukje styreen daarboven een stuk isomo, als ik er aan bezig ben zal ik wat foto's posten...


Huugooke

Daar dacht ik ook aan, maar waar haal je dat "stort"?

Rangeerduivel

#3
Wagonladingen kan je kopen op zowat elke beurs of treinwinkel maar zijn relatief duur,
Houtladingen zoek je in de vrije natuur,zagemeel bij de meubelmaker die nu een multinational is geworden ;D
Sesamzaad uit de supermarkt kan ook dienen
een kolenlading kan je gratis bekomen bij iemand die een aquarium met filter heeft,
de "aktieve koolfilter" is een zak houtskool maar die kan zeer goed dienen voor imitatie-steenkool.
Eventueel wat fijner malen...
En het vuil dat je normaal in de vuilbak smijt als je geknutseld hebt met plasticard en electro-prullen kleef je op een plaatje en spuit het roestkleurig.
Fantasie...

;)

loebaske

frees en draaibak krullen haal ik bij een metaal bewerker...
diverse prullen in pvc vind je in elke rommel doos, wel wat aanpassen aan de ouderdom...roest

OlivierV

Ik ga hier subiet ook mijn bakwagens van het type Eaos en aangetrouwden voorzien van wat lading. Stort is makkelijk, dat is veelvoorkomend. Hout ook, maar zelf ga ik voor van die opgerolde netten gaan. Ligt ook regelmatig op open wagens.

Bodem herstellen is inderdaad kinderspel.







Zal straks nog wel iets laten horen als ik er mee klaar ben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Die ziet er nog goed uit van u Olivier...
die van mij zijn net zoals op de foto van Hugo, de kops kanten zien er lief uit...
wat bij geplooid met een bektang...


jakke

Mmm ,

't was waarschijnlijk een foute productie .
Ook hier hetzelfde manko , vroeger gemeldt.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,21590.msg285010.html#msg285010
Alleen ben ik veel minder doortastend in 't verhelpen .

Knap resultaat van Olivier V
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

OlivierV

#8
Citaat van: loebaske op 15 september 2015, 13:32:29 PM
Die ziet er nog goed uit van u Olivier...
die van mij zijn net zoals op de foto van Hugo, de kops kanten zien er lief uit...
wat bij geplooid met een bektang...
Die van mij viel inderdaad wel mee ... :)

Was ook een koopje, dacht hem €7 betaald te hebben. In ieder geval, moest ik nog van die wagens aan die prijs tegenkomen dan zou ik niet twijfelen om ze aan te schaffen want optisch zijn ze redelijk mooi. Bij thuiskomst klop je er wel best direct de bodem uit en vervang je hem zo snel mogelijk.

Heb nu net nog eens naar mijn exemplaar gekeken dat op de baan staat. Mijn buffers stonden in het begin wel meer naar beneden, precies of de plastiek heeft zich weten te herstellen. :)

Edit:

Handig voor Hugo om wat inspiratie op te doen.

http://www.ipernity.com/doc/goederenwagens/album/599009
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

guy holbrecht

Even acceptabel is een lading suikerbieten. Daar werden deze wagens ook voor gebruikt. Ik gebruik daarvoor gebroken rijst, die ik eerst in een kleurbadje heb bewerkt. Uiteraard goed laten drogen vooraleer in de wagen aan te brengen (dus even de oven in als madam niet thuis is).

Groeten,
Guy

Rangeerduivel

Citaat van: jakke op 15 september 2015, 13:46:45 PM
't was waarschijnlijk een foute productie .

Fout wel,maar was blijkbaar niet eenmalig,
naar ik er al over gehoord en gelezen heb had/heeft 90% van KMbahn zinkpest

;)

Metpetergaathetbeter

Locomotieven (sommigen/de meeste ?)), containerwagons(sommigen) 4assige stortwagons (de meeste), &andere kortere E en andere wagons schijnbaar niet ! :-\

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 15 september 2015, 18:02:06 PM
Citaat van: jakke op 15 september 2015, 13:46:45 PM
't was waarschijnlijk een foute productie .

Fout wel,maar was blijkbaar niet eenmalig,
naar ik er al over gehoord en gelezen heb had/heeft 90% van KMbahn zinkpest

;)
Dan zijn uw 2 KMB containerwagons bij de gelukkige 10%. ;)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#13
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Mooie verzameling Chris!
Lekker funky ook wel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan