Enkelspoors DCC pendelbaantje - S-Bahn style

Gestart door dani, 15 september 2015, 12:00:21 PM

Gerolf

Blauwige steen kan gerust, rood en groen zou ik eerder vermijden (tenzij in de washes)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Blauw en roze kan je er wel door gebruiken maar dan moet je wel met een grijs-bruine wash werken daarna om die kleuren af te zwakken.

Anders gewoon de basis kleuren die je wil gebruiken in een magriet op een palletje druppelen en random mengen terwijl je ze aanbrengt.
Elke steen is anders en het is eigenlijk niet meer moeite. Desnoods schilder je gewoon over de verschillende stenen heen, later wordt dat toch gebroken met de wash en het voegen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

toch el aven iets laten zien van wat er op het perron gaat komen...

Er is een Harley Davidson te winnen, en die zal tentoongesteld staan in een heuse reclame booth, met kleurige verlichting, en met een draai plateau om de moto van alle kanten te tonen aan de kandidaat winnaars !  De verlichting doet het al, en de draaibeweging met kleine stappermotor ook.

Het moeilijkste gaat het inbouwen zijn, maar ook dat lukt wel, ben ik zeker van !

https://youtu.be/GHXdtOnhS2I

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

ik kon het niet laten om "Donald Duck" in  Lufthansa Air Port Express eens te laten poseren in het stationnetje.
Een mooie aanwinst (4 delig treinstal van Lima op 3rail en digitaal  MM / DCC  mutiprotocol) die helaas te lang is voor dit stationneke, maar wel mooi op de "grote" baan zal kunnen rijden !

The Ugly Duckling


Een andere invalshoek, iets beter ...


En 1 van de middenwagons...



De muur van het station heeft intussen al wat extra kleurstipkes (bruin en wit) gekregen en er zijn 3 betonnen pilaren opgericht die het dak gaan ondersteunen.   

De roltrap is in de maak en de perron aankleding wordt stilaan bepaald.  De ondergrond ligt er al (enkel nog een witte of gele boord voor de perronrand) en de  "mannekes en karrekes" staan klaar om op hun plek te worden gelijmd. De borden met uurregeling liggen klaar, de verlichting en stations klok liggen klaar, en alle andere accessoirekes zijn aangekocht.   Dan nog de verlichting en de bewegende delen monteren en we zijn er.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

DFS

Ziet er mooi uit Dani, het stel is zo lelijk dat ze prachtig wordt  :P
Muur ziet er goed uit, zou de stenen erboven nog een wash geven en een lichte drybruhing op het perron zelf
De extra kleurstipjes zijn een hele verbetering

dani

De volledige muur krijgt nog een wash inderdaad en het perron wordt nog vervuild.
Het gaat alleen in slakkentempo wegens ander werk
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#36
het is nog niet helemaal wat het moe"t gaan worden, maar ik heb toch vanmorgen even de  "Harley-Te-Winnen"  kiosk eens kunnen testen in het ondergronds stationnetje...
Aangestuurd door 2  ATT85 microcontroller chipjes en een ULN2003 darlington driver trapje voor de "ondergrondse" mini stappen motor ...

1  ATT85 bestuurt de kleurwisseling in de RGB LED 'spot' en bepaalt wanneer het plateau start met bewegen
1  ATT85 stuurt een cyclus van de stappenmotor wanneer de master hem dat vraagt

De eerste ATT85  zorgt ook voor de witte lichtflitsen van de "strobo light" in het kiooskje....

NU nog wat afwerken, nog een groot (allee, groot.... op 1:87 toch)  H-D  logo op de achterwand, een stoffen dakje er op om de draadjes van de LEDs weg te steken, en dan kan de te winnen  motorfiets met bijhorend  fotomodel er op  en is dat klaar.  Dan kan er ook een hekje voor gemonteerd worden wantik wil niet dat hitsige preiser mannetjes mijn madammeke gaan bepotelen !

#schouderklopjevoormezelf :-) :-) :-) :-)


filmpje :

https://www.youtube.com/watch?v=04V2aYq1_ag

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

Citaat van: DFS op 17 oktober 2015, 20:06:16 PM
Ziet er mooi uit Dani, het stel is zo lelijk dat ze prachtig wordt  :P
Muur ziet er goed uit, zou de stenen erboven nog een wash geven en een lichte drybruhing op het perron zelf
De extra kleurstipjes zijn een hele verbetering

altijd wel een leuk stel gevonden... heb hier nog ergens de IC-versie ervan liggen...
Greetz

Thommy

dani

jippieeeee... de kertverlichting in den Action is er !!
1euro99 voor een lichtdraad van 40mini LEDjes (op lakdraad)  inclsief batterijhouder,en 1euro39voor20stuks.
ideale verlichting voor perrons en dergelijke,jekan zemakkelijk wegmoffelen  doordat het zo kleine LEDjes zijn
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

zal eens moeten gaan kijken volgende week wat er in de aanbieding is...

59erke

Citaat van: dani op 24 oktober 2015, 17:28:06 PM
jippieeeee... de kertverlichting in den Action is er !!
1euro99 voor een lichtdraad van 40mini LEDjes (op lakdraad)  inclsief batterijhouder,en 1euro39voor20stuks.
ideale verlichting voor perrons en dergelijke,jekan zemakkelijk wegmoffelen  doordat het zo kleine LEDjes zijn

zie toch niks op de site staan
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

Niet alles staat altijd op de site....
Typisch voor de e-shopping generatie !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

Ben geen e-shopping generatie hoor.
Het is alleen het feit dat er hier in de buurt geen Action is en ik niet echt een heel eind wil rijden om dan tot de conclusie te komen dat het niet is wat ik zoek
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

Zo had ik dat niet bedoel Koen....
Gewoon het feit dat niet altijd alles online staat
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.