Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

De Pijl: "laatste opendeur"?

Gestart door Havoc, 05 september 2015, 22:41:11 PM

oebr

ja de gemeente Vilvoorde heeft hen een lokaal van 80 m² ter beschikking (te huur) gesteld.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loco

Inderdaad, we hebben vorige week een huurovereenkomst afgesloten met de Stad Vilvoorde om onze intrek te nemen in een vrijstaand lokaal in de voormalige vrouwengevangenis. De ruimte is iets meer dan 85 m² en we kunnen de oppervlakte verdubbelen naar 160 m² door het plaatsen van een tussenverdieping of 'mezzanine' (zo noemt dat ding).
We gaan dus moeten inleveren op ruimte, maar in de plaats daarvan krijgen we een perfect lokaal dat tiptop in orde is, inclusief verwarming, water en elentriek. Binnen kort komt er zelfs een lift waarvan we op onze oude dag dankbaar gebruik zullen maken. Wat wil je nog meer?
Dus alle problemen zijn opgelost. Tenminste voor de nieuwe locatie. Na de komende open deur van dit weekend beginnen we met de organisatie van de verhuis. De grote clubbaan gaan we moeten afbreken. Daarvan kunnen we niets of nauwelijks iets kunnen recupereren. Dat wordt richting het containerpark. De modules kunnen we wel meenemen. Ook de Spoor 1 baan wordt afgebroken.
Wat dit allemaal op korte en middellange termijn voor de club en haar leden betekent is nog niet duidelijk. Dat gaan we moeten afwachten. In ieder geval willen we er het beste van maken.

Wil je de clubbanen nog eens voor een laatste keer bekijken dan heb je dit weekend nog een unieke gelegenheid. Daarna is het onherroepelijk gedaan, want in het nieuwe lokaal zullen we geen expo's meer kunnen houden. Ook als je zin hebt in een leuke babbel met soortgenoten (treinliefhebbers) tussen pot en pint en een lekker stuk taart, dan ben je altijd welkom.

loebaske

Misschien kom ik effe langs als ik kan..
altijd interessant om modullebaan bouw te doen......

SuSke

Citaat van: loco op 27 oktober 2015, 13:48:14 PM
Inderdaad, we hebben vorige week een huurovereenkomst afgesloten met de Stad Vilvoorde ...

Wil je de clubbanen nog eens voor een laatste keer bekijken dan heb je dit weekend nog een unieke gelegenheid. Daarna is het onherroepelijk gedaan, want in het nieuwe lokaal zullen we geen expo's meer kunnen houden. Ook als je zin hebt in een leuke babbel met soortgenoten (treinliefhebbers) tussen pot en pint en een lekker stuk taart, dan ben je altijd welkom.

Hopelijk hebben jullie een huurovereenkomst voor een redelijk lange termijn kunnen bedingen, zodat je toch weer voor een aantal jaren gerust zit.
Voor de andre dingen weet Peter me wel te vinden  8)

En ik vermoed dat later die keuvel bij pot en pint ook nog wel zal kunnen maar dan helaas niet meer voor het "grote publiek" (we kennen het probleem).

Citaat van: loebaske op 27 oktober 2015, 13:55:44 PM
...altijd interessant om modullebaan bouw te doen......

Dat is een waarheid als een koe, want het geeft ons de mogelijkheid onze tentoonstellingen met de clubbanen buitenshuis te houden.
Maar als ik me niet vergis is "de Pijl" ook al die weg ingeslagen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Heb de vraag al gesteld: Wie van de forumleden zal naar de expo gaan?

755philippe

Zal ook even langskomen met de zoon. Vond dit altijd al een leuke expo en de zoon kon een huisje in mekaar kleven.

SuSke

Staat in de agenda voor zondag namiddag ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

minitreintje

Als lid van de Pijl ben ik er vandaag aanwezig.

Groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Olivier77

Een goede avond,

Ik heb ook een bezoek gepland. Ik kom er ook al heel lang.
Misschien kan ik ze ook ook helpen voor een tussenvloer.
Is namelijk iets dat ik voor het werk al jaren doet.

Mvg

Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Misschien proberen om er op maandag te geraken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

guy holbrecht

Ik kom maandag wel eens af.

Groeten,
Guy

philippe_007

Ik ben deze middag even langs geweest, het was er druk.
Een paar oude bekenden gezien (wie had dat verwacht) en wat toffe babbels gehad.
Wat moet een mens nog meer hebben op een zondag middag :-)

Koen

Helaas geraak ik er niet. Gisteren en vandaag was ik de hele dag bezet en morgen moet ik werken  :-[.
Spijtig want voor mij was dit een jaarlijkse traditie om als ex-lid onze modelbouwvrienden te bezoeken.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

HLE2743

Ik ben er ook geweest was fijn om de grote baan nog een maal in actie te zien. Spijtig dat ze na al die jaren de sloophamer er moeten inzetten.