Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Donder en andere bussen

Gestart door Rangeerduivel, 26 augustus 2015, 13:49:57 PM

Rangeerduivel

Vanuit Duitsland zijn indertijd talrijke donderbussen naar Belgie gekomen om hier dienst te doen,
Daar heb ik een paar vragen over,
1) graag 1/1 foto's
2) Is deze donderbus geschikt om te verBelgischen?
zo ja,welke wijzigingen moeten er al dan niet aangebracht worden?


3)In Duitsland was dit wagentje min of meer verbonden met de donderbus,hierover dezelfde vragen 1&2

4)En dan ook nog eens dezelfde vragen over deze; Te verBelgischen of niet?


Dank voor alle info!

;)




Rangeerduivel

Ondertussen de donderbus teruggevonden onder "Free Lance"

En de rijtuigen op de onderste foto staan bekend als "'l Etoile du Nord"...

;)

bollen neus

Die onderste 2 zou eventueel kunnen omdat deze geen "vensters" op dak hebben.
Fleischmann had er zo gemaakt met B op maar verkeerde modellen gepakt, ook remmershuis moest er niet opstaan. hebben ze me wijsgemaakt hé 10 jaar geleden.
De Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 26 augustus 2015, 14:29:53 PM
ook remmershuis moest er niet opstaan. hebben ze me wijsgemaakt hé 10 jaar geleden.

In traintamarre staat de Etoile du Nord nochtans afgebeeld mét remmershuis...

;)

bollen neus

Het is daarmee dat ik ook geschreven heb "hebben ze me wijsgemaakt 10 jaar geleden" toen was die site er nog niet of wel? Weet het niet maar dat is nu ook echt niet mijn zorg. Voor de juiste info zal je eens moeten aankloppen bij Eric (rixkerail of Patrick Tassignon)
Den Eric.

ACFI

Nummer 3 is een van oorsprong Pruisische goederenpakwagen. Die hebben hier ook gereden. Maar dat is niet de pakwagen die hoort bij de donderende bussen. De max snelheid van zo'n goederenpakwagen was wsch 60 of 80 kmh.

Acfi.

Rangeerduivel

Citaat van: ACFI op 26 augustus 2015, 15:38:32 PM
Nummer 3 is een van oorsprong Pruisische goederenpakwagen. Die hebben hier ook gereden. Maar dat is niet de pakwagen die hoort bij de donderende bussen. De max snelheid van zo'n goederenpakwagen was wsch 60 of 80 kmh.

Acfi.

Ik dacht dat maar omdat die in dezelfde Piko startset zat als de donderbussen, Steven
Maar als hij ook in België gereden heeft hoef ik 'm niet weg te doen.

:D