Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Märklin met een nieuwe Programmer

Gestart door pandur, 26 augustus 2015, 07:37:05 AM

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

loebaske

Dat was te verwachten en een goede simpele vooruitgang om zelf te programmeren...
denk dat in de toekomst nog meer zal ontwikkeld worden op dit gebied...


dani

een inhaalmaneuver van Märklin naar ESU toe ?

Het ziet er niet slecht uit op het eerste zicht.   En de prijzen zijn zeker competitief ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ben

Wel bijzonder dat Marklin blijft hangen bij de oude 21MTC interface. Dit terwijl er ook een PluX22 interface is die veel meer functies ondersteunt.

Gr, Ben.

PietB

Citaat van: Ben op 26 augustus 2015, 09:36:08 AM
Wel bijzonder dat Marklin blijft hangen bij de oude 21MTC interface. Dit terwijl er ook een PluX22 interface is die veel meer functies ondersteunt.
Ja maar dat zal nog wel een paar jaar duren voor dat dat besef in Göpingen binnen huppelt.

Citaat van: dani op 26 augustus 2015, 08:38:48 AM
een inhaalmaneuver van Märklin naar ESU toe ?
Ze hebben ooit met Central station-ESU-Ecos straffe verkering gehad ESU en Märklin.
Maar dat is verder op niets uitgelopen, ook die samenwerking bestaat geloof ik niet meer.

grt Piet.

eve

Citaat van: PietB op 26 augustus 2015, 17:23:52 PM
Citaat van: Ben op 26 augustus 2015, 09:36:08 AM
Wel bijzonder dat Marklin blijft hangen bij de oude 21MTC interface. Dit terwijl er ook een PluX22 interface is die veel meer functies ondersteunt.
Ja maar dat zal nog wel een paar jaar duren voor dat dat besef in Göpingen binnen huppelt.

Citaat van: dani op 26 augustus 2015, 08:38:48 AM
een inhaalmaneuver van Märklin naar ESU toe ?
Ze hebben ooit met Central station-ESU-Ecos straffe verkering gehad ESU en Märklin.
Maar dat is verder op niets uitgelopen, ook die samenwerking bestaat geloof ik niet meer.

grt Piet.

Märklin en ESU hebben samen de 21MTC ontwikkeld, speciaal ten behoeve van de reeks Märklin-motoren. In een 2-rail-machine staat die als een tang op een varken : hier is PLuX22 zeker een betere stap in de toekomst.

Erik

treinenhobby

Citaat van maerklin.de
"haben die Modelleisenbahner nun die Möglichkeit die Funktionseigenschaften Ihrer Loks innerhalb von Minuten zu ändern und anzupassen."

"Auch alle anderen Einstellungen, wie z.B. Höchstgeschwindigkeit, Bremsverhalten, usw. können sie nun sehr einfach programmieren."

Je moet alleen eerst de lok open maken, decoder eruit halen, in de USB programmer steken en programmeren.
Daarna decoder weer inbouwen en lok testen op de instellingen, opnieuw uithalen, weer in programmer............

Het programmeren kan wel in enkele minuten gedaan zijn, maar alles bij elkaar een hoop werk.
Geef mij maar de ESU lokprogrammer. Lok op het programmeerspoor in instellen.
Hoeft u niets open te maken met het risico er iets afbreekt van uw lok.
 

PietB

Citaat van: eve op 26 augustus 2015, 18:18:23 PM
Märklin en ESU hebben samen de 21MTC ontwikkeld, speciaal ten behoeve van de reeks Märklin-motoren. toekomst.
Ja een volgend project dat ten dode is opgeschreven.
Citaat van: eve op 26 augustus 2015, 18:18:23 PM
In een 2-rail-machine staat die als een tang op een varken : hier is PLuX22 zeker een betere stap in de
Ook met een Märklin omgebouwde motor werkt de PluX22 prima hoor.
Want laten we eerlijk zijn in de digitale wereld is het verschil tussen 2 en drie rail alleen maar de derde rail.
Niets meer of minder.
Weg met 21MTC, een zinloze uitvinding met te weinig mogelijkheden.

grt Piet.

Ben

Citaat van: treinenhobby op 26 augustus 2015, 20:26:53 PM

Je moet alleen eerst de lok open maken, decoder eruit halen, in de USB programmer steken en programmeren.
Daarna decoder weer inbouwen en lok testen op de instellingen, opnieuw uithalen, weer in programmer............


Daar is de USB programmer niet voor bedoeld. Marklin heeft een nieuwe reeks vervang (sound)decoders om in een bestaande (eventueel nog analoge) lok te bouwen.

Citaat van: PietB op 27 augustus 2015, 00:35:03 AM

Ja een volgend project dat ten dode is opgeschreven.


Nou Piet..... de 21MTC is er al errug lang en een heleboel fabrikanten gebruiken die interface nog steeds.

Mijn insteek is: als je nu met een nieuwe range decoders komt doe er dan tenminste ook een PluX bij. De Marklin merkgetrouwen kopen toch wel maar wellicht kan Marklin een stukje markt afsnoepen van Esu / Zimo etc.

Overigens ga ik snel een nieuwe decoder testen zodra ze leverbaar zijn, gewoon uit nieuwsgierigheid. Wil wel eens zien wat die "4096 interne stappen" doen met het rijgedrag en naar ik begrijp stelt de motorregeling zichzelf automatisch in. De huidige Marklin lokdecoder is tot op heden bij mij geflopt op dat punt.

De programmer heb ik niet nodig, doe niets met sound.  ;)

Gr, Ben.