Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Trix 22337 Diesellocomotief serie 59 NMBS

Gestart door eve, 24 augustus 2015, 11:15:55 AM

eve


PeterVG

Zoals reeds enkele malen aangehaald op dit forum werd mijn Trix 201 omgebouwd met een Maxon motor



Motor verkrijgbaar bij Het Spoor in Haasrode voor ongeveer 20 Euro. De loc werkt na ombouw geruisloos en spoort boterzacht over de baan.
Zoals je kan zien moet een flink deel van het chassis weggeslepen worden. Verder werd de motor rechtstreeks in de tandwielkast van Märklin gekleefd met secondenlijm. Meer kan ik er niet over vertellen. De ombouw werd niet door mezelf uitgevoerd.

Ben

#17
Hier zo'n zelfde ombouw aan een Trix 1200, heb er een stuk of 6 gedaan.



Marklin BR01:



Gr, Ben.

pandur

Deze recent geleverde Maxon motortjes , zijn iets dunner in diameter (en duurder)
en laten zich daarom moeilijk centreren en bevestigen in het oude motor-huis of chassis

Nadeel is ook dat bij het afdalen van spiralen de loc door zijn eigen gewicht en de sleep vooruit geduwd wordt , de motor kan niet afremmen

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

eve

Zo : nog een goede oplossing.
En dan heb je een machine zonder herrie.

Erik

Ben

Citaat van: pandur op 24 augustus 2015, 18:38:53 PM

Nadeel is ook dat bij het afdalen van spiralen de loc door zijn eigen gewicht en de sleep vooruit geduwd wordt , de motor kan niet afremmen


Ook dat is op te lossen: een moderne Zimo decoder heeft een "motorrem" mogelijkheid voor dit probleem. In te stellen met CV151. :)

Gr, Ben.

MDK193

Dat met de maxon motor klinkt als goedkoper dan de lemo solar optie. Trekkracht nog steeds in orde?

OlivierV

Dan zal iemand met zo'n ombouw dat eens moeten bevestigen. Haal eens een loc met maxon motor uit de kast en laat hem eens een trein van 10 rijtuigen over jullie baan slepen, of 25 goederenwagens is ook goed. :D

Het is naar mijn mening een leuke oplossing, maar ergens heb ik er toch mijn twijfels bij.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SirGresley

Vroeger heb ik een ROCO 59 en 62 omgebouwd met Maxxon motors en die kon meer dan 25 goederenwagens trekken.
Vraag maar aan Pandur!

In dubbeltractie met een normale Roco sleurde de Maxxon de weigerende Roco over de helling!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

MDK193


PeterVG

Bij Het Spoor in Haasrode heb ik mijn exemplaar gekocht. Blijkbaar wordt het passende model voor de Trix 201 niet meer gemaakt. Het kleinere alternatief zou niet passen. Helaas, meer weet ik ook niet.

bva25j

Hello heeft iemand een idee waar ik dit motor vinden. Ik zou ook graag dit op de zelfde model aanpassen ...

krispy

Probeer eens bij het spoor in Haasrode , mailtje en je weet het  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

OlivierV

Citaat van: krispy op 16 december 2015, 19:15:17 PM
Probeer eens bij het spoor in Haasrode , mailtje en je weet het  ;)

Citaat van: PeterVG op 09 september 2015, 20:45:48 PM
Bij Het Spoor in Haasrode heb ik mijn exemplaar gekocht. Blijkbaar wordt het passende model voor de Trix 201 niet meer gemaakt. Het kleinere alternatief zou niet passen. Helaas, meer weet ik ook niet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Snap het niet goed Olivier, je plaats citaten zonder verwijzing of commentaar???