Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Niet doen als je foto's maakt !

Gestart door eve, 17 augustus 2015, 14:06:54 PM

mark7758

Zinlose gebabbel.
Als Mcn heb jij wel iemand aangereden. (En daar moet je dan wel mee leven. ) :(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

centauri167

Citaat van: Doornroosje op 20 augustus 2015, 14:12:01 PM
Als je wil, zal ik elke keer als er en aanrijding is wel eens even bellen. Je zou ervan versteld staan...

Ik zeg toch ook niet dat het er weinig zijn, al zijn het er niet echt veel, ( 9 doden dit jaar dacht ik tot nu, was enkele dagen geleden in het nieuws ) maar procentueel zijn het er gewoonweg weinig tov het aantal inbreuken.
Denk dat de pakkans om een boete te krijgen voor bellen achter het stuur procentueel veel hoger ligt en toch zie je iedereen het gewoon doen, ook gewoon omdat de pakkans en de boete uiteindelijk niet genoeg afschrikt.

Rangeerduivel

De meesten denken dat het enkel maar bij een ander gebeurt,de "ver van mijn bed show"!
Zo is het ook met bellen achter het stuur en al dan niet gepakt worden...

:(

mark7758

Even rechtzetten.
Gemiddeld is er per dag 1 a 2 aanrijdingen met een persoon. (NL) Dus zeg niet dat het zelden voorkomt.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Doornroosje

In België gemiddeld 1 per dag. Waarvan 50% het uiteindelijk onder een of andere vorm overleefd.

Ben

Dat zijn geen spotters of spoorlopers maar springers. Hebben geen zin meer in het leven en kiezen voor de gemakkelijke oplossing.

Gr, Ben.

Klaas Zondervan

Citaat van: mark7758 op 20 augustus 2015, 15:15:43 PM
Gemiddeld is er per dag 1 a 2 aanrijdingen met een persoon. (NL)
Dat zijn dan de personen die opzettelijk voor de trein gaan staan. Het aantal dat wordt aangereden door onoplettendheid of onvoorzichtigheid is gelukkig een stuk minder.

mark7758

Dit zijn het aantal mensen die in aanraking komen met een trein. Met of zonder opzet.
Bijna Aanrijdingen worden niet gemeld (OF zeer zelden omdat de TB niet verder wil rijden na die bijna aanrijding ervaring)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

centauri167

Citaat van: Doornroosje op 20 augustus 2015, 15:52:42 PM
In België gemiddeld 1 per dag. Waarvan 50% het uiteindelijk onder een of andere vorm overleefd.

Als het er in België gemiddeld 1 per dag is, waarvan 50% het overleeft, dan moet je mij eens uitleggen hoe het komt dat er dit jaar nog maar 9 doden zijn gevallen terwijl we in augustus zitten ???

ward

Citaat van: centauri167 op 20 augustus 2015, 23:55:55 PM
Citaat van: Doornroosje op 20 augustus 2015, 15:52:42 PM
In België gemiddeld 1 per dag. Waarvan 50% het uiteindelijk onder een of andere vorm overleefd.

Als het er in België gemiddeld 1 per dag is, waarvan 50% het overleeft, dan moet je mij eens uitleggen hoe het komt dat er dit jaar nog maar 9 doden zijn gevallen terwijl we in augustus zitten ???

1 per dag gaat over ALLE aanrijdingen, de 9 doden zijn effectieve "toevallige" spoorlopers.
Daaronder vallen ook veeel gewonden en mensen die teveel sjans hebben.
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

raf

kijk in een land als rusland hebben ze een oplossing voor dat kruisen als de slagbomen neer zijn




is men hier nu zo achterlijk dat dit hier niet toegepast kan worden of denk ik weer buiten het boekje
dit zal wel niet aan alle overgangen zijn maar als dit gedaan wordt aan die overgangen waar het kruisen met gesloten bomen dikwijls gebeurt vind ik dit een goeie oplossing
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Doornroosje

Citaat van: centauri167 op 20 augustus 2015, 23:55:55 PM
Citaat van: Doornroosje op 20 augustus 2015, 15:52:42 PM
In België gemiddeld 1 per dag. Waarvan 50% het uiteindelijk onder een of andere vorm overleefd.

Als het er in België gemiddeld 1 per dag is, waarvan 50% het overleeft, dan moet je mij eens uitleggen hoe het komt dat er dit jaar nog maar 9 doden zijn gevallen terwijl we in augustus zitten ???

Nooit de media geloven! Misschien heb je het nog niet gemerkt, maar van bronnen checken is de laatste tijd geen sprake meer. Als diegene die de statistieken opmaakt aan de hand van de interventies ten velde voor aanrijdingen denk ik dat ik er een iets beter zicht op heb. Met diezelfde ervaring over het nieuws en media vraag ik me dikwijls af wat de waarheid is achter andere nieuwstopics, zoals de situatie in KOS. Een beetje research en je hebt een totaal ander (juister) beeld.

Gerolf

Die Russische manier houdt geen ongeduldige voetgangers of (brom-)fietsers tegen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

En als motorrijder durf ik er niet aan denken dat zo een ding per ongeluk 's nachts of bij slechte zichtbaarheid blijft open staan...
Is het middel niet erger dan de kwaal?

raf

denk het niet dat het een probleem zou geven
het kan altijd zo gekoppeld worden dat de slagboom alleen maar omhoog kan als die platen omlaag zijn
en als je s'nachts met je brommer dit te laat of niet ziet dan rij je ofwel te snel of je bent onoplettend

ik geef ook aan dat het niet overal zou moeten maar daar waar er frequent door de slagbomen wordt gereden
dubbele slagbomen met kettingen onder aan zouden ook kunnen helpen maar die hebben ze weg gehaald

sporen lopen oplossen door van die berm matten te leggen
daar kun je dus niet op lopen of je breekt je nek

maar een oplossing zal er nooit 100 % gevonden worden want idioten zitten overal

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.