Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Niet doen als je foto's maakt !

Gestart door eve, 17 augustus 2015, 14:06:54 PM

eve



De heren van Teletekst hebben beslist om na mijn posting het bericht van blz 105 naar blz 108 te verschuiven...
De heren van Teletekst zijn wispelturig.

Erik

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

naar blz 108 gaan, gaat over de spoorlopers

dani

waiting for een.be

heeft misschien wat te maken met zijn onderschrift, Luc :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eddytje

Wat niet op teletekst staat maar wel in de online artikels is dat er vrijdag er nog een trein in noodremming gegaan is omdater een scoutsgroep op de sporen liep.

Ben

In het land waar ik woon is spoorlopen heel gewoon. Met enige regelmaat vinden er excursies plaats lang het spoor onder begeleiding van gidsen van de spoorwegmaatschappij. :P

En er is een hoop belangstelling voor. ;)



Gr, Ben.

dani

Citaat van: Ben op 20 augustus 2015, 11:34:39 AM
onder begeleiding van gidsen van de spoorwegmaatschappij
The key ....  GIDS !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: Ben op 20 augustus 2015, 11:34:39 AM


In Belgie zie je ook zulke taferelen,maar dan is het meestal omdat de trein defect is en de passagiers zijn dan onderweg naar de bushalte! ;D ;D ;D

En dat zal hier ook wel het geval zijn gezien de hoop 'bovenleidingsbreiwol' die voor de cameralens hangt! ???

;)


centauri167

Citaat van: dani op 20 augustus 2015, 11:43:26 AM
Citaat van: Ben op 20 augustus 2015, 11:34:39 AM
onder begeleiding van gidsen van de spoorwegmaatschappij
The key ....  GIDS !

Als ik die foto zo ziek had die groep niet zoveel keus, treintje stond in panne omdat er iets aan de bovenleiding scheelde gokte ik ...
( Rangeerduivel was me precies juist voor, ben maar ne diesel hij ne TGV )

Spoorlopers zijn inderdaad een pest, net als personen die toch een overweg kruisen waar de slagbomen al volledig naar beneden staan. Maar dit is niet echt iets nieuw, heeft men altijd al gedaan en overal ...  Regels worden nu éénmaal snel vergeten als er amper pakkans is of er lichte straffen op staan.

ward

Rekening houdend dat deze cijfers enkel de geregistreerde gevallen zijn..
Wetende dat er heel veel gevallen zijn aan stations / perrons die niet gemeld worden, niet geregisteerd ..
Het werkelijke aantal ligt vééééél hoger, en aan perrons zijn het meestal iets ouderen dan jongeren..
Gemiddeld toch 2x per volle dienstweek dat dit voorvalt..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

efl045

In Tsjechië nemen ze het zo nauw niet :-(


(eigen foto)

Klaas Zondervan

Citaat van: centauri167 op 20 augustus 2015, 11:52:34 AM
Regels worden nu éénmaal snel vergeten als er amper pakkans is of er lichte straffen op staan.
Bij een overweg is er een grote kans dat je door de trein wordt gepakt. Dus toch een grote pakkans en een zeer zware straf.

ward

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 augustus 2015, 12:31:05 PM
Citaat van: centauri167 op 20 augustus 2015, 11:52:34 AM
Regels worden nu éénmaal snel vergeten als er amper pakkans is of er lichte straffen op staan.
Bij een overweg is er een grote kans dat je door de trein wordt gepakt. Dus toch een grote pakkans en een zeer zware straf.

Mss grof om te zeggen, maar wie wordt hierbij het zwaarst gestraft?
Juist, de familie en de treinbestuurder; evenals alle hulpverleners die hierbij betrokken worden..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

centauri167

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 augustus 2015, 12:31:05 PM
Citaat van: centauri167 op 20 augustus 2015, 11:52:34 AM
Regels worden nu éénmaal snel vergeten als er amper pakkans is of er lichte straffen op staan.
Bij een overweg is er een grote kans dat je door de trein wordt gepakt. Dus toch een grote pakkans en een zeer zware straf.

Denk dat die "pakkans" procentueel nogal klein is. Heb persoonlijk misschien al honderden mensen dit zien doen, zowel auto's fietsers als voetgangers en heb er nog nooit eentje onder of tegen de trein zien belanden.

Doornroosje

Als je wil, zal ik elke keer als er en aanrijding is wel eens even bellen. Je zou ervan versteld staan...