Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Windows 10 compatibiiteit

Gestart door Huugooke, 11 augustus 2015, 19:09:47 PM

Huugooke

Zijn er al enthousiasten die Windows 10 hebben geïnstalleerd en de samenwerking met programma's zoals de ESU programmer  hebben nageplozen?

loebaske

Komt er voorlopig hier niet op de peecee, want na een jaar ben je verplicht om het te kopen  :( :(
Volg het hier wel anders en is de vraag voor men IT, die weet het wel beter !!!


centauri167

Citaat van: loebaske op 11 augustus 2015, 19:14:59 PM
Komt er voorlopig hier niet op de peecee, want na een jaar ben je verplicht om het te kopen :( :(
Volg het hier wel anders en is de vraag voor men IT, die weet het wel beter !!!

Denk dat je verkeerd gelezen hebt. Nu krijg je een jaar de tijd om gratis over te stappen, doe je dat niet binnen die termijn kan je enkel nog betalend upgraden. Doe je die upgrade nu moet je dus niet na een jaar betalen.

Ben

Hier draait Win10 op één machine en alles doet het nog. En Win10 is gratis, ook als je een illegale Win8 of Win7 hebt.

Bij Koploper (treinbesturing) is er geen Help meer maar daar is een truukje op gevonden dus dat is ook opgelost:
http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/winhlp32-do-we-have-to-go-through-this-again/ddcc2f40-e4f3-407b-9672-ee8a2b08a71e?auth=1

Gr, Ben.

jakke

Ongetwijfeld heeft ieder wel zijn goeroe of de fijne ervaring die een en ander tegenspreekt of weerlegt , maar deze bron verteld toch wat genuanceerder over illegale software :
http://www.zdnet.be/nieuws/162468/illegale-windows-versies-krijgen-geen-update-naar-windows-10/
Toch , werkt het bij jou , zoveel te beter.
Ook voor "Loebaske" verteld deze site interessante dingen .
Uiteraard , hoe meer klokjes , hoe meer geluid ...  .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Ben

Oké, mijn info is inderdaad gedateerd. Ten tijde dat ik het las was het nog geen probleem.

Gr, Ben.

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 11 augustus 2015, 19:09:47 PM
Zijn er al enthousiasten die Windows 10 hebben geïnstalleerd en de samenwerking met programma's zoals de ESU programmer  hebben nageplozen?

Vandaag op 2 machines geplaatst, werkt fijner dan 8 en zijn aanverwanten, echter hebben geen van die machines geen behoefte aan een esu lokprogrammer. Je kan altijd eens kijken of alles compatibel is, dat zit ook in dat update icoontje.

Met het zelf te installeren wacht ik nog even, eerst moet mijn gerommel met de drivers van mijn videokaart van de baan zijn op mijn eigen pc.

Eventueel zet ik het ook op mijn mac in bootcamp, want we hebben ook windows nodig voor te programmeren in C# dit jaar, dat werkt niet op mac.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ebs2650

#7
Gisteren update windows 7 naar windows 10 uitgevoerd.

Vandaag alles getest.

Esu lokprogrammer 4.4.19 getest : geen problemen.

iTrain opgestart en verbonden met de ecos2 : geen problemen.

Vanuit de nieuwe browser edge de centrale opgeroepen en een lijst van de loc's gevraagd : is mij gelukt.

Display in de browser van het scherm van de ecos werkte niet.

Tot daar mijn eerste bevindingen.

eve

Let op : Edge en Java zijn geen vrienden...

Erik

ceuleer

Citaat van: ebs2650 op 11 augustus 2015, 20:28:09 PM
Display in de browser van het scherm van de ecos werkte niet.

Dat probleem is er bij mij al langer, heb het al geprobeerd met IE, firefox en google Chrome, op een pc met XP.
Ineens na een update van java(denk ik) werkt de ecos display niet meer.

OlivierV

Citaat van: ceuleer op 11 augustus 2015, 21:53:12 PM
Citaat van: ebs2650 op 11 augustus 2015, 20:28:09 PM
Display in de browser van het scherm van de ecos werkte niet.

Dat probleem is er bij mij al langer, heb het al geprobeerd met IE, firefox en google Chrome, op een pc met XP.
Ineens na een update van java(denk ik) werkt de ecos display niet meer.
Probeer eens Opera?

Edge zou ik sowieso al niet gebruiken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

He probleem met Java had ik ook, je moet een oude (volgens hen onveilige) versie gebruiken en dan nog afhankelijk van welke internet surfer je gebruikt, bepaalde instellingen gebruiken.
Wat niet werkt is Nikon's beeldoverdracht programma ViewNX2. Geeft telkens de fout van een ontbrekende DLL, die echter wel aanwezig is!

ebs2650

Ik gebruik VNC viewer. Deze werkt zonder problemen. Was ik in mijn bericht vergeten te vermelden. Bij gebruik van deze viewer heb je geen java nodig.