Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

New look break - olaerts

Gestart door Svendw, 05 augustus 2015, 03:11:24 AM

Svendw

Heren,

Vraagje ivm met mijn new look break:

Namelijk na een paar testrondjes goed gereden te hebben (nuja, voor een break dan),
Had ik hem ingepakt ter afwachting van de bouw van mijn baan.

Bouw is nu volop aan de gang, zover zelfs dat koploper reeds actief is. Na de break een tijdje te laten rijden, stopt deze in mijn station. Vanaf dan niks meer. Verlichting kan ik aan en uitzetten,
Maar rijden niet meer.

Gefrustreerd alles afgezet, 3 dagen later weer geprobeerd, joepie hij deed het weer!
Tot de eerste keer dat koploper of ik hem laat stoppen, weer hetzelfde.

Nu heb ik gemailed naar Olaerts, en moet ik mijn stelletje afgeven aan hun op de beurs ik Woluwe.
Is dit enigzins betrouwbaar?

Ben er al eens mee terug geweest (loshangende sleper, ontsporingen rijtuig in bochten en wissels), en heb ik er eigelijk weinig zin meer in.
Liefst van al krijg ik mijn zuurverdiende centjes terug, en koop ik wat anders.

Heb van een in de buurt wonende modeltreiner zijn break paar keer kunnen testen,
Zelfs mijn mehano reeks 41 van 1/5e aankoopprijs rijd stukken beter (nog nooit probleem mee gehad), dan dit dure treinstel. Zeer jammer uiteraard.

Nu is mijn vraag of Olaerts iets kan doen aan dit treinstel opdat de problemen ermee nu eindelijk eens ophouden. Begin te vermoeden dat dit een maandagmorgen-model is.

Heeft iemand raad? Ben benieuwd naar jullie bevindingen omtrent dit treinstel, of de service van de vernoemde handelaar.

PS: als dit verkeerd staat, kan iemand me dit laten weten?

Groeten Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

SuSke

Leg de man uit wat er aan scheelt en zeg hem wat je wil.
Gewoon recht voor de raap.

Je zal aan zijn reactie wel merken of hij mee wil denken of niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Beste Sven (en dit geldt ook aan allen die hier meelezen).
Problemen met een product? Contacteer de handelaar.

Blijkbaar heb je dat ook gedaan en men stelt je een oplossing voor. Dat is toch ok?

Dit forum is er zeker om raad te vragen, maar soms vergeten we dat er zo iets als garantie en service bestaat.
Bij onze Belgische winkels kan je daar gegarandeerd voor terecht.

Meer nog, in dit specifieke geval heb ik Olaerts gecontacteerd. Ine wist me te vertellen dat men je een nieuwe Break heeft voorgesteld.
Meer kan je toch niet wensen?
Ze heeft me beloofd contact met jou op te nemen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Svendw

Was haar broer die me dit had voorgesteld, ben er op ingegaan hoor, geen zorgen, heb niks te klagen!

Is enkel ff kijken wanneer en waar, maar ik vermoed wel dat dit in orde komt.

Mijn vraag was enkel of ze er echt mee bezig zijn, vandaar!

Ondertussen mailtje van Ine gehad om mijn telefoonnummer, dus ik ga haar zeker en vast nog eens horen!

Vraag me wel af een wat dit kan liggen eigelijk (technische nieuwsgierigheid, meer niet).

Maar, komt allemaal wel in orde. Was beetje in lichte paniek, we moeten er allemaal voor werken, niet waar? ;-)

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Rangeerduivel

Ik denk dat,als je dergelijk gerenommeerd huis niet meer vertrouwt,je inderdaad ver van huis bent!
Ze zullen hem niet pikken hoor...
en ja,wees maar gerust,ze ZIJN er echt mee bezig,en dat hoef je zelfs langs dit forum om niet uit te testen,je kan dat bij hen ter plaatse ook vaststellen

;)

Svendw

Dan ben ik gerustgesteld! Maar dat was ik al toen ik nog een mailtje kreeg vanmorgen ;-)

Btw, bedoeling was niet om het via het forum 'uit te testen', vraag was eerder wat zou omschreven fout kunnen zijn, en wat kan hieraan de oplossing zijn? Enige ervaringen hiermee?

Denk dat mijn draadje wat verkeerd begrepen/geformuleerd was.

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

ward

Ik ben met mijne ook teruggegaan toen die regelmatig uitviel.
Op een zaterdag dat het uitkwam met mn uren was de technieker er en kon ik erop wachten.
Na 3 testen en een testrit daar bleek het een loszittend kabeltje te zijn dat zeer moeilijk te zien was, en soms dus slecht contact gaf.
Prima service en oplossing, en sindsdien heeft mn break al talloze km gereden zonder probleem.
Het is vervelend voor een nieuw stel, maar leveren echt wel goede service en zoeken mee naar de oplossing. Geen schrik van hebben dus..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Svendw

Thanx Ward, dat was gewoon de ervaringen waar ik naar vroeg, meer niet.

Nog vraagje Ward: was het enkel de motor die uitviel, of heel de decoder? Dan kan ik misschien zelf al eens kijken..

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

ward

Alles viel uit.. Sound, verlichting, motor..
Ik raad het je aan niet te doen, en hun technieker ernaar te laten kijken.
Kwestie van problemen tijdens garantieperiode te vermijden ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--