Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

LED-binnenverlichting

Gestart door n/a, 05 juni 2006, 21:29:12 PM

n/a

Graag zou ik jullie hulp willen vragen.
Onderstaande vraag ook op Benelux-forum gesteld vlak voor deze site gesloten werd.
Op Ebay heb ik enkele strips met LED's gekocht als binnenverlichting voor vershillende rijtuigen (N-spoor,IC-rijtuigen,ICE treinstelvan fleischm.en diverse NS rijtuigen van verschillende merken.
De strips zijn gemakkelijk te plaatsen met dubbelzijdig plakband, maar hoe voorzie ik ze van stroom. Bij 2 handelaren getracht van die stroomafnemers te krijgen die via de wielassen de stroom afnemen maar die waren niet erg behulpzaam. Ook heb ik geen idee hoe dan de draden naar de strips door de bodem van het rijtuig moeten lopen. (gaatjes boren?)
Dank voor jullie gedachten,
Leendert Emmen
N,Twincenter.Koploper,diverse merken

Gerolf

Vele rijtuigen hebben op het scharnierpunt van hun bogie een gat, waardoor de draadjes kunnen gevoerd worden. Bij sommige zal je moeten boren.
Stroomafnemers kan je zelf maken van dunne messingfolie, fosforbrons of zelfs gewone elektriciteitsdraad. Je kan ze ook "recupereren" uit afgedankte locs.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw