Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

59erke

Citaat van: doomslu op 19 mei 2024, 21:28:28 PMEen back to the future momentje?

Diene is op weg om de ballasttrein op te halen zodat Michiel zich kan concentreren op de bekabeling onder de baan en zich geen zorgen moet maken om de ballastwerken...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Alle wissels, en alle bezetmelders voor de 3 extra perronsporen zijn aangesloten en geconfigureerd. Ik kan de baan nu rijklaar maken, en rijritten proberen over deze nieuwe sporen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Testritten gisteren hebben nog problemeenpunten aangetoond. Een paar railsecties zonder spanning en een verkeerd gepolariseerde wissel. De baan gaat straks weer op de zij, om de herstellingen uit te voeren...



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Dat zijn slechts een paar kleine dingen die aangepast moeten worden, ziet er al knap uit Michiel. Met het polariseren van de wissels is al snel een foutje gemaakt gelukkig ook snel te herstellen. Succes en kijk al uit naar een filmpje van de proefritten. Als het bij niet te worm wordt op zolder kan ik binnen kort beginnen met proefritjes maken ook daar kijk ik naar uit en als het zover is zal ik ook wat posten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Zo! Alle slechte en vergeten contacten werden hersteld, alsook de verkeerd gepolariseerde wissel. Deze E8 (wat rijdt dit ding goed!) reed als testloc goed heen en weer over de 3 nieuwe perronsporen. Deze klus is dus klaar.

@Michael, ik kijk uit naar een update van jouw baan.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Gisteren heeft de schoonmaakktrein een paar uurtjes rondjes gereden, terwijl ik de laatste technische probleempjes herstelde. En wat een heerlijk voldaan gevoel wanneer er dan een hop stof, gruis (en kattenhaar) uit die stofzuiger komt.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Beter in die stofzuiger dan tussen de tandwielen van je loc's.  8)  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Gisteren ben ik bezig geweest met het ballasten van de hoofdsporen op het voorlaatste segment. Het heeft nu 24 uur kunnen drogen. Nu kunnen we de "schade" opmeten. Een van de wissels zit vast door ingelopen lijm. Dat wordt voorzichtig los prutsen...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

Michiel

... en het gaat vooruit. Net het laaste stukje hoofdspoor (richting Schumann, wat toen nog niet bestond, maar er was toen wel de halte "Wetstraat") in de ballast gezet. Lijm is nog kletsnat en kan nu 24 uur drogen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

De vaart zit er lekker in nu Michiel, goed zo! :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michiel

Zo, alles wat "moderne" ballast moet krijgen heeft het gekregen. Ja, er zijn nog een hoop correcties uit te voeren, maar die komen wanneer ze komen. De rest van de sporen (opstelbundels, enz) worden "ondergestopt" zoals tot de jaren 1920 gebruikelijk was. Hoe ik dat onderstoppen ga uitvoeren is nog in beraad met mezelf. Hieronder is een vogelzicht van het noordelijk deel van het station, kant van de Belliardstraat en de (toen nog) overweg...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb een filmpje gemaakt van de huidige toestand van de modelbaan met de geballastte hoofd- en doorgaande perronsporen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Proficiat Michiel,

Tijd voor een Ginder-Ale of een Schaerbeekse kriek.

ACFI