7 minuten mirakel

Gestart door Metpetergaathetbeter, 12 juli 2015, 12:30:41 PM

ERVIN

Kunnen wij  , Europeanen , nog iets van leren.

Stedahult

Gaat met ijzeren disipline.

Dat kun je hier vergeten (Nederland), hier word meteen geroepen
dat het te duur is. In Japan staat de reiziger centraal, hiet de top van het bedrijf.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

hoewel de gemiddelde leeftijd ook vrij hoog is, jongere generaties zouden al veel minder kneedbaar zijn als je begrijpt wat ik bedoel! :-\ ;)

Huugooke

Citaat van: ERVIN op 12 juli 2015, 12:42:09 PM
Kunnen wij  , Europeanen , nog iets van leren.
Zou jij dat jobje willen doen op je 66ste Ervin?

ERVIN

Nee , dat niet Hugo , maar ik bedoelde eigenlijk meer dat er daar gewerkt word met ijzeren discipline , ik snap nog altijd niet hoe ze daar de mensen kunnen blijven motiveren om hun job tot in de puntjes juist te laten uitvoeren.

Huugooke

Citaat van: ERVIN op 12 juli 2015, 16:29:03 PM
Nee , dat niet Hugo , maar ik bedoelde eigenlijk meer dat er daar gewerkt word met ijzeren discipline , ik snap nog altijd niet hoe ze daar de mensen kunnen blijven motiveren om hun job tot in de puntjes juist te laten uitvoeren.
Je hebt daar nu eenmaal te maken met een heel aparte cultuur; een denkwereld waar wij ons niet in kunnen verplaatsen. Ondanks de "verwestering" blijven ze hun eigenheid houden.
Er zijn voorbeelden genoeg te vinden van toestanden en gebruiken waarbij wij met open mond het hoofd schudden. Zoals de bekende scènes waarin te zien is hoe de reizigers door gehandschoend personeel in de metrostellen worden geduwd.
Kunnen we er iets van leren? We kunnen het aanzien, maar toepassen? Niet zonder onze maatschappijstructuur van nul af terug op te bouwen.

Havoc

Denk niet dat we onze maatschappij daarvoor van 0 moeten heropbouwen. Maar gewoon een ander stel waarden die van kindsaf wordt meegegeven. Er zijn ook andere kanten aan hun cultuur die ik liever niet zie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Havoc op 12 juli 2015, 19:50:29 PM
Denk niet dat we onze maatschappij daarvoor van 0 moeten heropbouwen. Maar gewoon een ander stel waarden die van kindsaf wordt meegegeven. Er zijn ook andere kanten aan hun cultuur die ik liever niet zie.
Waarden meegeven inderdaad, maar wie gaat de ouders heropvoeden  ;D

Metpetergaathetbeter

Deze gedrevenheid zou met de komende generaties ook stilletjes aan het verdwijnen zijn, jongere generaties hebben ontdekt dat er naast werken ook een heleboel andere dingen zijn ! :-\ ;)

Gerolf

Dat buigen na de gedane arbeid vind ik op zijn minst bizar. Ik ben absoluut geen vakbond-er, maar ik zou er wel op steigeren  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

Citaat van: Gerolf op 13 juli 2015, 00:02:39 AM
Dat buigen na de gedane arbeid vind ik op zijn minst bizar. Ik ben absoluut geen vakbond-er, maar ik zou er wel op steigeren  :o

Tja ... buigen is daar nu eenmaal de manier hoe men elkaar begroet. Het lijkt mij hier eerder een soort teken van trots op wat men presteert dan een vorm van onderdanigheid zoals wij dat hier zouden interpreteren.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Havoc

Citaat van: Gerolf op 13 juli 2015, 00:02:39 AM

Inderdaad vreemd. Denk dat dit eerder een manier is om de koppen te tellen om zeker te zijn dat er niemand achtergebleven is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Pol

H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...