Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Elke vergelijking loopt mank, maar deze...

Gestart door eve, 05 juli 2015, 20:28:53 PM

eve

http://www.gva.be/cnt/dmf20150705_01763179/duits-verzamelaar-had-tank-uit-wo-ii-in-kelder-staan

Commentaar :

De burgemeester van Heikendorf, die bij de evacuatie aanwezig was, wist van het bestaan van de oorlogstank. 'Sommigen houden van treintjes, anderen van tanks', klonk het.

::) Erik

Martin Welberg

Och, en gelijk heeft ie als je een BR50 in je tuin zet is er niemand die klaagt  :P

philippe_007

buiten de buurman mss omdat deze geen zonlicht meer heeft :-)


jb

Mooie verzameling....hier rijden in het weekend altijd van die Amerikaanse jeepjes rond, niemand dat er over klaagt. Waarom dan niet een panther of tiger in je kelder? Die 88 is anders ook wel de max! Zelf zou ik wel een Stuka in men tuin willen haha  :P

Chrisrail

#4
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: jb op 05 juli 2015, 21:50:40 PM
Mooie verzameling....hier rijden in het weekend altijd van die Amerikaanse jeepjes rond, niemand dat er over klaagt. Waarom dan niet een panther of tiger in je kelder? Die 88 is anders ook wel de max! Zelf zou ik wel een Stuka in men tuin willen haha  :P

Men zal met het voertuig op zich volgens mij niet zo veel problemen gehad hebben,maar wel met de bewapening,
met een Willy's jeep kan men niet zoveel kwaad aanrichten mij gedacht!

;)

Martin Welberg

Dat ligt aan de uitvoerin nie, ken ze ook met een .50..


adrievans

Dat zal nogal een kelder zijn geweest , een tank en een flak zijn geen kleine kleine speeltjes die je in een kelderbox stalt.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Rangeerduivel

Die Jeepjes die JB ziet zullen daar niet mee uitgerust zijn denk ik,,, ;D

Ik ken een sloophandelaar die een paar Ambiorix tanks gekocht had,die waren "ontwapend" door met de vlambrander het buitenste pantser van voor naar achter door te snijden,kanon inkluis,
Je kon de tank dan nog optisch in zijn oude staat herstellen maar niet meer gebruiken,
zeker niet als wapen

;)

Peter

Waar is de tijd dat er bij een Volvo dealer in Gent een F-104 Starfighter in zijn voortuin stond.
Weet iemand soms waar die gebleven is, of waarom die weg moest.

Maar als ik mag kiezen, dan liever een 3-assige Unmbauwagen, gevuld met modelspoor materiaal en modellen

Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Er ligt al jaren een starfighter cel op de muur van het domein rond firma De Groote... Beervelde, dacht ik.

Die (volledig lege) cellen werden in de jaren 70-80 verkocht voor 50.000 BEF. Had ik toen geen verstandige vrouw gehad, lag er nu ook zo'n waardeloos ding in mijn tuin!

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 06 juli 2015, 12:53:11 PM
Er ligt al jaren een starfighter cel op de muur van het domein rond firma De Groote... Beervelde, dacht ik.

Die (volledig lege) cellen werden in de jaren 70-80 verkocht voor 50.000 BEF. Had ik toen geen verstandige vrouw gehad, lag er nu ook zo'n waardeloos ding in mijn tuin!

Ah is dat een Starfighter?
Mij werd ooit verteld dat het een mirage was,ik zal verkeerd geinformeerd zijn dan,
Ikzelf heb er toch geen flauw benul van hoor,,, :-\

;)

Metpetergaathetbeter

Mirage is een deltavleugel, Starfighter is ook wel potloodvliegtuig genoemd (alsook the Widowmaker) ;D ;)

Rangeerduivel

Zonet eens naar gekeken met Google Earth,
Dirk heeft (natuurlijk)gelijk,
is een Starfighter,(geen deltavleugels)
Van uit de lucht zie je dat beter dan vanop de snelweg,
Ook goed op de site te zien vanwaar de benaming "potlood" komt 8)

;)