Micro-baantje voor expo 40 jaar MTD

Gestart door Gerolf, 25 juni 2015, 08:54:26 AM

SuSke

Niet alle deelnemers zijn actief op het forum, dus wil je ze allemaal zien .... kom naar de tentoonstelling.

Als ik er tijd voor vindt, tussen de andere projecten voor Vaerwegh Dok door, komen er misschien wel foto's van mijn poging  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Ik neem niemand iets kwalijk hoor en alle begrip.
Maar net als dit draadje, Vaerwegh Dok,... is 'the making of' meestal minstens even interessant als het eindresultaat, vandaar.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 26 augustus 2015, 22:42:25 PM
Dat ziet er weer OK uit Gerolf
Morgen weer een "duurtest" in de club ??  ;) ;D

Dat is de bedoeling ;)

Dat er uitdagers zijn, is me bekend. Ik kijk uit naar hun diorama's  8)

"The making of" gaat wat mij betreft in elk geval door. Nieuwe foto's zijn op komst  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Misschien nog niet zo duidelijk, maar dit wordt de verlichting in de slaapkamer:







Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pandur

Mooie luster . . . ,
wat een mooi project zeg ! SUPER
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Gerolf

Merci, Eric.

Het wordt al wat meer herkenbaar:



Het centrale buisje is 0.8 mm dik - dunner kon niet, want er moesten 5 emaildraadjes doorheen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

5 draadjes... Gokje, je gaat er een ronddraaiend looplicht van maken  :)

Gerolf

Citaat van: efl045 op 27 augustus 2015, 11:39:55 AM
5 draadjes... Gokje, je gaat er een ronddraaiend looplicht van maken  :)

Nee, geen looplicht - dat lijkt me overdreven voor een klassiek ingerichte slaapkamer.
Mogelijk komt een verdieping hoger wel zo iets (dat wordt een tienerkamer)

Elk ledje is wel apart aan te sturen, en dat is nuttig voor
- lichtintensiteit en andere brand-eigenschappen (bijna-kapotte gloeilamp)
- en om eventueel de luster half-aan (= enkele lampen) te gebruiken

Nu eerst het plafond maken, zodat ik het ding veilig kan fixeren en aansluiten. Die draadjes zijn immers héél fragiel ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

froelants

Gerolf,

Misschien kijk ik er over maar ik vraag mij af hoe je de beweging van het bed van de motor onder de vloer van het huis naar het eerste verdiep brengt. Kan je dit tonen met een tekening of foto?

Groetjes,
Frank
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be

Gerolf

Citaat van: froelants op 27 augustus 2015, 14:34:40 PM
Misschien kijk ik er over maar ik vraag mij af hoe je de beweging van het bed van de motor onder de vloer van het huis naar het eerste verdiep brengt. Kan je dit tonen met een tekening of foto?

Op deze foto zie je net bovenaan de stang, en in de muur zit een geleidingsbuis:



Op dit filmpje is het duidelijker: http://meb.gerolf.be/home/bm/microb/Baantje_F1.mp4
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Chrisrail

#237
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Dank U  ;)

Nachtkastlampje brandt meestal niet = softwareprobleem (op te lossen)
1 ledje van de luster doet het niet - hardware (gebroken emaildraadje - waarschijnlijk niet op te lossen)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ceuleer

Citaat van: Gerolf op 27 augustus 2015, 18:00:33 PM

1 ledje van de luster doet het niet - hardware (gebroken emaildraadje - waarschijnlijk niet op te lossen)

Ik heb een ventilator met 4 lamphouders tegen het plafond hangen waar maar 3 lampen inzitten, anders teveel licht, dus het is nog steeds realistisch.  :)