Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

UHLENBROCK-INTELLIBOX BASIC

Gestart door Rangeerduivel, 18 juni 2015, 11:19:59 AM

Rangeerduivel

Hallo,

Wie heeft ervaring met een Intellibox basic en wil mij daar de voor en nadelen van laten kennen?
Ook tips voor gebruik die handig zijn en niet in de handleiding staan zijn welkom,
Het is zeker niet de bedoeling om de Multimaus af te breken,maar door een technisch mankement aan mijn MM was ik genoodzaakt te ver-anderen/nieuwen en heb daarom voor een Intellibox gekozen,daar deze nog iets meer mogelijkheden heeft dan de MM.
Dit topic hoeft dus niet tegaan over het al dan niet beter zijn van één van de twee!

Nota ; Ik rij 2rail gelijkstroom,


bedankt

;)

Ben

Wat wil je er mee behalve een treintje besturen?

De Basic is beperkt t.o.v. de standaard IB. Zo is er geen Marklin boosterbus en zijn onder LocoNet slechts 32 lokomotief slots beschikbaar. En rijden in consist is niet mogelijk. Maar misschien is dit allemaal niet van belang voor je?

Citaat van: Rangeerduivel op 18 juni 2015, 11:19:59 AM

Nota ; Ik rij 2rail gelijkstroom,


Da's analoog dus. Maar je bedoelt ongetwijfeld dat je 2railer bent en dat je digitale lokkies hebt. ;)

Gr, Ben.

Rangeerduivel

Citaat van: Ben op 18 juni 2015, 13:26:28 PM
Wat wil je er mee behalve een treintje besturen?
Minstens 2 treinen tegelijk handmatig besturen
Da's analoog dus.
Na aankoppelen van de Intellibox zal dat digitaal zijn...dat was het dus ook al met de MM
Maar je bedoelt ongetwijfeld dat je 2railer bent en dat je digitale lokkies hebt. ;)
Klopt helemaal

;)

Ben

Citaat van: Rangeerduivel op 18 juni 2015, 14:35:25 PM
Minstens 2 treinen tegelijk handmatig besturen


Oei, alléén vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.

Gr, Ben.


Rangeerduivel

Citaat van: Ben op 18 juni 2015, 14:55:37 PM
Oei, alléén vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.

Ja maar voor een geslachtsverandering ben ik nu te oud... ;D

Op mijn baan is geen enkele vorm van automatisme,buiten 2 wissels die elektrisch bediend worden(als je daar al kan spreken van automatisme :-\)
De rest wordt opengereden of met de hand bediend,
Waarom ik voor de IB koos is de bediening met 2 rijregelaars,daar waar de MM er (maar) 1 heeft,en het te lang duurt als er bvb 2 treinen rijden,om van het ene adres naar het andere te switchen.
Andere centrales in dit geval zoals bvb de ECOS leken mij net iets te prijzig,
In dit geval hier voor elke  trein in de andere richting een regelaar,
De reden hiervoor is het feit dat ik geen enkele kennis van electriciteit en toestanden,zoals van terugmelding,secties,enz,enz,
en dus ook niet in de mogelijkheid ben deze te installeren,een vakman inhuren is ook te duur! ;D
De IB heeft nog een voordeel tov de MM en dat is de mogelijkheid tot uitlezen van CV's,wat je met de MM niet kan(enkel veranderen van CV's)
Andere voordelen tov moet ik nog ontdekken,maar het zullen er nog wel meerdere zijn,daarom dit draadje.
Een dergelijk apparaat biedt de mogelijkheid om in de toekomst bepaalde dingen te automatiseren als deze zich aandienen...

;)