Model B-Cargo Sgnss

Gestart door n/a, 02 juni 2006, 18:52:16 PM

n/a

Hallo,

Ik bezit de Marklin Sgnss van B-Cargo, catalogus nr. 47448. Dit is een containerwagen in B-Cargo kleur, wagennr. 455 2 433-5, met een 2XL container.
Ook bezit ik Klein Modelbahn catalogus nr. 5156, ook een Sgnss in B-Cargo kleur met 2XL container, met hetzelfde wagennummer 455 2 433-5.

Beide wagens zijn echter verschillend. De Marklin is ook geschikt voor trailers (Huckepack of kangoeroewagen), heeft een uitsparing voor de wielen, de Klein Modellbahn heeft een vlakke bovenzijde. Welke van de 2 is (het meest) juist, is een Sgnss uit deze reeks een kangoeroewagen of een vlakke containerwagen?

Albert H0

karthuizer

De wagen die m?rklin uitgebracht heeft bestaat niet in de B-cargo kleurstelling, die van Klein Modellbahn is de enige juiste van de twee.
Ook fleischmann heeft dit type wagen uitgebracht (in een set van 2 wagens).

n/a

De kangoeroewagen van M?rklin is in Belgi? alleen als private wagen van TRW vertegenwoordigd.
Deze heeft M* ook al reeds uitgebracht met een trailer erop.
Verder tref je dat type wagen van allerhande buitenlandse maatschapijen aan in containertreinen.
(van alle verschillende containerwagens en kangoeroewagens die in Europa rijden is net 5% in model te krijgen schat ik)

loco

De TRW wagens voor vervoer van opliggers zijn ondermeer van het type Sdkmss. De Sgnss zijn voor het vervoer van containers en hebben een vlak oppervlak.
Loco