Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wijzigen lichtfuncties bij diverse modellen

Gestart door Jurgen, 10 mei 2015, 12:07:21 PM

Jurgen

Klopt het dat je bij de Budget Line reeks 62 geen rangeersein kan instellen zonder te gaan prutsen binnenin de loc?

Ik heb de AC-versie met MFX-decoder zonder geluid en heb in mijn CS1Reloaded gisteren even gezocht, maar ik krijg alleen maar ingesteld dat zowel de front- als sluitseinen gaan branden aan beide kanten ipv alleen de frontseinen.

Front- en sluitsein gaan trouwens ook samen aan zonder de mogelijkheid om de sluitseinen uit te schakelen. Is er hier ook een mogelijkheid om dit te wijzigen zonder de loc te moeten open maken?

Een gelijkaardig probleem met de reeks 23 van Van Biervliet, eveneens AC met MFX zonder geluid. Daar is het me wel gelukt om een rangeersein in te stellen, maar als je tegelijk de cabineverlichting laat branden is dat meteen voor beide cabines. Is er een makkelijke manier om slechts 1 cabine te laten branden?

Dit alles zonder de locs te moeten openmaken en te solderen ofzo.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Ik vrees dat daar net het verschil zit in de VBV modellen uit de budget reeks (gele doos) versus de normale reeks (zwarte doos).
Een eenvoudigere aansluiting waardoor je minder mogelijkheden hebt in de lichtbeelden op je machine.

Voor de zekerheid, stuur een mailtje naar VBV en je krijgt zeker een antwoord, dat al dan niet bevredigend zal zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Dacht het wel dat het zoiets zou zijn.
Maar de 23 is geen budget-model hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ward

Die vraag heb ik me ook al gesteld, en daar het bij piko wel kan om ze via de decoder in te stellen, ga ik proberen binnenkort met een forumgenoot hier eens naar te kijken..
Ik hou je verder op de hoogte ;)

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--