Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Botsing tussen goederentreinen in Zeebrugge

Gestart door ceuleer, 09 mei 2015, 15:22:38 PM

ceuleer

In de haven van Zeebrugge is zaterdagochtend een goederentrein op een geparkeerde goederentrein gebotst. Bij het ongeval vielen geen gewonden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150509_01672217

ERVIN

Aiai , en dat van mijn favoriete firma en mijn lievelings loc , is jammer genoeg niet de eerste keer dat Crossrail in het nieuws komt met zulk een ongeval.  :-\ :'(

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 09 mei 2015, 15:33:44 PM
Aiai , en dat van mijn favoriete firma en mijn lievelings loc , is jammer genoeg niet de eerste keer dat Crossrail in het nieuws komt met zulk een ongeval.  :-\ :'(

Wees gerust Erwin,ze zullen hem wel repareren! ;D ;D
En misschien ligt de schuld niet bij de Crossrail,maar bij degene die de wissels en signalen bedient,tenzij er een signaal genegeerd werd... :-\

;)

ERVIN

Het zou om de 6308 gaan , deze is op een " bezet" spoor gereden.  ???

2012

Citaat van: ERVIN op 09 mei 2015, 16:07:10 PM
Het zou om de 6308 gaan , deze is op een " bezet" spoor gereden.  ???

LZR staat op EBP nu, is daar ook spoordetectie geinstalleerd nu ? Ik weet dat in het oude systeem spoorbezetting met krijt op een bord was, ne collega van ons is jaren terug mee 2 x 13 ook es op platte wagens gebotst terwijl hij binnen kwam in grote beweging (2 geel was inritsein) op een "vrij spoor" die dan toch bezet bleek...

Havoc

"Drie lege wagons zijn ontspoord"... die zien er serieus opgeplooid uit. Enfin, die 66 kan toch niet lelijker worden dan ze al is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michael

Citaat van: Havoc op 09 mei 2015, 20:44:14 PM
Enfin, die 66 kan toch niet lelijker worden dan ze al is.

Niet zo aardig Johan deze uitspraak, wellicht uw mening maar zeker niet de mijne.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Havoc

Tuurlijk mijn mening, of iets mooi of lelijk is is altijd persoonlijk. Kan er niet aan doen maar die 66 is voor mij de lelijkste loc die er op het moment rondrijdt. Snap wel wat erachter zit, maar de verhoudingen zitten gewoon niet goed. Veel te lang voor de omvang. Heeft wat weg van een teckel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

die 66 is zo één die mooi wordt door zijn lelijkheid,een beetje te vergelijken als een A-10 Thunderbolt II vliegtuig ! ;)

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

Heeft nog maar weinig te maken met het oorspronkelijke topic , maar wen alvast maar aan deze lelijke " eend" , want B-Logistics heeft er nu ook ééntje in dienst genomen ( PB04).

En daar ben ik persoonlijk héél erg blij om. ;)

C.B.

Jij wel Erwin , voor mij hoeft het niet.  ;)
Gelukkig tot hiertoe enkel voor Kinkempois bedoeld ,  als tractie voor binnenlandse treinen.

Lang en smal die lok , tja gemaakt voor het engels profiel .... 
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

@C.B , de Traxxen kan ik ook zeker appreciëren hoor , en zo heeft ieder van ons zijn eigen persoonlijke favoriet hé. ;)

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 10 mei 2015, 21:28:41 PM
en zo heeft ieder van ons zijn eigen persoonlijke favoriet hé. ;)


De class 66/77 is ook mijn favoriet,
Dat ding straalt pure kracht uit,zelfs op de modelbaan :-X

;)

krisds

Citaat van: 2012 op 09 mei 2015, 18:35:49 PM
Citaat van: ERVIN op 09 mei 2015, 16:07:10 PM
Het zou om de 6308 gaan , deze is op een " bezet" spoor gereden.  ???

LZR staat op EBP nu, is daar ook spoordetectie geinstalleerd nu ? Ik weet dat in het oude systeem spoorbezetting met krijt op een bord was, ne collega van ons is jaren terug mee 2 x 13 ook es op platte wagens gebotst terwijl hij binnen kwam in grote beweging (2 geel was inritsein) op een "vrij spoor" die dan toch bezet bleek...
op de EBP is de bundel zeebrugge is 1 lijntje...waarschijnlijk nog steeds het krijtbord dus.